کارشناس مسائل خاورمیانه:

بیش از ۵۰ میلیون نفر در آمریکا شغل‌های ثابت خود را از دست دادند/ عربستان به شدت از ورود دموکرات‌ها به کاخ سفید وحشت دارد/ پرونده‌های زیادی توسط بایدن علیه عربستان گشوده می‌شود!

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۳:۳۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۹۶۲۱۱
بیش از ۵۰ میلیون نفر در آمریکا شغل‌های ثابت خود را از دست دادند/ عربستان به شدت از ورود دموکرات‌ها به کاخ سفید وحشت دارد/ پرونده‌های زیادی توسط بایدن علیه عربستان گشوده می‌شود!
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: عربستان به خوبی می داند خروج ترامپ از کاخ سفید به معنای از دست دادن چتر حمایتی مهمی در جهان است و از جو بایدن، به شدت وحشت دارند.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا با اشاره به تحرکات اخیر دولت آمریکا در منطقه، اظهار کرد: با توجه به اینکه، کمتر از 40 روز دیگر از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده، ترامپ و تیم او تلاش دارند، اشتباهات و شکست هایی که در طول 4 سال گذشته در ایالات متحده و منطقه داشته اند، را جبران کنند.

او ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا سعی می کند در این مدت 40 روز، یک اطمینان خاطری به هم پیمانان خود بدهد و هم از کشورهای محور مقاومت مثل ایران اسلامی، انتقام بگیرد.

هانی زاده ادامه داد: ترامپ اخیرا چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی داده که در این مدت باقی مانده دست به هر ماجراجویی که بخواهد بزند و نتیجه، ترور دانشمند هسته ای ایران شهید فخری زاده بود. در واقع یک طرح کاملا از پیش طراحی شده و با سفر بنیامین نیتانیاهو، نخست وزیر صهیونیسیتی و مایک پمپئو به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در حقیقت رمز عملیات کلید زده شد و چراغ سبزی از طرف ترامپ برای ترور این دانشمند برجسته اسلامی، صادر شد.

او افزود: آمریکا و شخص دونالد ترامپ در عرصه های داخلی ناتوانی خود را در مقابله با ویروس کرونا کاملا آشکار کردند، بیش از 50 میلیون نفر در آمریکا شغل های ثابت خود را از دست دادند و تعدادهای مرگ و میرهای ناشی از کرونا در یک سال گذشته از رقم 250 هزار نفر تجاوز کرده و این نشان می دهد، دونالد ترامپ یک شخصت سیاستمداری که بتواند بحران ها را مدیریت کند، نیست.

این کارشناس مسائل خاورمیانه، اظهار کرد: بنابراین ترامپ یک کارنامه سیاهی از خود باقی گذاشته و به همین دلیل، برخی از شکست ها را متوجه ایران و محور مقاومت می‌داند و درصدد، انتقام جویی از ایران است که سفر مایک پمپئو به منطقه هم در این راستا قرار دارد.

او با اشاره به رابطه پنهانی عربستان با اسرائیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر عربستان سعودی، رابطه پنهانی با اسرائیل دارد اما بخاطر وحشت از واکنش جهان اسلام، ملت های اسلامی و اینکه بالاخره عربستان یک کشور اسلامی عربی است، نمی خواهند در مدت کوتاه باقی مانده از عمر دونالد ترامپ ریسک کنند و با رژیم صهیونیستی رابطه خودشان را علنی کنند.

هانی زاده، متذکر شد: در حال حاضر عربستان به شدت از ورود دموکرات ها به کاخ سفید وحشت زده شده است زیرا پرونده های زیادی توسط جو بایدن، علیه عربستان گشوده خواهد شد. از جمله جنگ یمن و قتل دردناک جمال خاشقچی روزنامه نگار برجسته سعودی و همچنین مسائل حقوق بشر در عربستان در دستورکار، جو بایدن قرار دارد.

او افزود: عربستان به خوبی می داند، خروج ترامپ از کاخ سفید به معنای از دست دادن چتر حمایتی مهمی در جهان است و از جو بایدن به شدت، وحشت دارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اقدامات اخیر ترامپ در منطقه، این اقدامات از طرف ترامپ را بازی در وقت تلف شده  دانست و گفت: دونالد ترامپ سعی می کند در این وقت تلف شده، آخرین ضربه خود را به محور مقاومت بزند. طبیعی است تروری که انجام شد مقدمه انجام سایر ترورها در محور مقاومت بوده و ممکن است، شخصیت های برجسته دیگری در سوریه، لبنان، عراق و یمن هم ترور شوند و دونالد ترامپ صرفا اسرائیل و بنیامین نیتانیاهو را تحریک می کند تا ناامنی ها را در منطقه، گسترش دهد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز