یک حقوقدان:

نیازی به تاسیس اداره جدید برای نظارت بر وکلا نیست/ به این موضوع اعتراض دارم!

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۵:۴۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۶۳۱۸
نیازی به تاسیس اداره جدید برای نظارت بر وکلا نیست/ به این موضوع اعتراض دارم!
یک حقوقدان، تشکیل اداره نظارت بر وکلا گفت: اینکه قوه قضاییه الان این کار را کرده است جزو مسائلی است که خود من هم به آن اعتراض دارم.

«فریده غیرت»، یک حقوقدان، تشکیل اداره نظارت بر وکلا به خبرنگار سیاسی برنا گفت: نهاد وکالت، نهادی مستقل و خود کفا است و نهادی است که خود دارای مقررات و موازینی است و نباید تصور شود که وکلا، هیچ عیب و تعهدی ندارند. وکلا وقتی پروانه وکالت می گیرند و وارد گروه مدافعین از مردم می شوند، یک سری مقررات را پذیرا شده اند و به آن متعهد هستند؛ تعهد در برابر مسائل اجتماعی امری بدیهی برای وکلا بوده است.

او افزود: در مساله حجاب و سایر مسائلی که درباره وکلا مطرح است مواردی وجود دارد که وکلا مقید و مکلف هستند که قوانین و نظام ها را رعایت کنند و اگر رعایت نشود، ضوابطی که در قانون وکلا و دادگاه نظامی وجود دارد، دادگاه وکلا را وادار می کند تا به اجرای قانون مقید باشند. 

این حقوقدان تصریح کرد: اینکه قوه قضاییه الان این کار را کرده است جزو مسائلی است که خود من هم به آن اعتراض دارم.

او تاکبد کرد: ما عقیده داریم این بحثی نیست که قوه قضاییه مطرح کند خود وکلا مقید و مکلف به رعایت این نظام هستند و این بحث ها کار زایدی است و ایجاد چنین اداره ای برای کنترل وکلا، کاری است که نباید انجام شود. ما اعتقاد داریم دستگاه قضا باید بر قوه قضا نظارت کاملی داشته باشد و مسئولین قوه قضا، بدانند که قضات محترم و کارکنان دستگاه قضا هم مقید به رعایت این مسائل هستند و بعد موضوع وکلا، مطرح باشد. وکلا خود تشکیلاتی دارند و رعایت می کنند و اگر رعایت نکنند، کانون وکلا خود مقید به رعایت مسائل مربوطه است.

غیرت اضافه کرد: نیازی به تاسیس اداره جدیدی برای این منظور نبوده و نیست.

او در پایان گفت: شاید برخی موارد مورد کم لطفی قرار بگیرد و از طرف وکلا نیز، رعایت نشود ولی این مساله نیاز به تشکیل اداره ای در قوه قضاییه ندارد. تشکیلات کانون وکلا خود مقررات و آدابی دارد و مقررات جامعه را رعایت می کنند. این مساله زیبنده نیست و به استقلال وکلا، لطمه می زند. استقلال به معنی خودسری نیست رعایت مقررات است و باید مقررات رعایت شود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز