کارشناس مسائل بین الملل:

دیپلماسی برای برطرف کردن اختلافات است/ وزیر امور خارجه انتخابی تیم بایدن کارهای اطلاعاتی وامنیتی انجام داده

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۲۳:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۶۳۲۳
دیپلماسی برای برطرف کردن اختلافات است/ وزیر امور خارجه انتخابی تیم بایدن کارهای اطلاعاتی وامنیتی انجام داده
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: وزیر امور خارجه انتخابی تیم بایدن زمانی کارهای امنیتی و اطلاعاتی کرده است و چینش مهره های امنیتی و دیپلماتیک، بر عهده وزیر امور خارجه است

«علی بیگدلی»، کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با ترکیب تیم بایدن در دولت جدید آمریکا گفت: وزیر امور خارجه انتخابی تیم بایدن، شخصیتی شناخته شده است. او در زمان کلینتون وارد سیستم دیپلماسی آمریکا می شود و از شایستگی های زیادی، برخوردار است و تجربه بالایی دارد. او زمانی کارهای امنیتی و اطلاعاتی کرده است و چینش مهره های امنیتی و دیپلماتیک، بر عهده وزیر امور خارجه است، حتی کسانی که مسئولیت های امنیتی کاخ سفید را بر عهده دارند با نظر موافق وزیر امور خارجه انتخاب می شوند، از این رو پست مهمی است که بعد از رییس جمهور جزو مهمترین پست ها در دولت آمریکا است.

بیگدلی افزود: او اعلام کرده است که آمادگی دارند تا بر سر مساله برجام با ایران به گفتگو بپردازند. البته نه برجامی که در زمان اوباما مطرح بود، بلکه پکیجی پیشنهاد شده است که باید در مورد همه موضوعات از جمله حقوق بشر در داخل ایران و میزان حضور ایران در کشورهای منطقه و غیره، مذاکره کرد.

این کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایران و دشمن سرسختش اسرائیل، موقعیت کشورمان بسیار حساس است. از این رو اگر قرار است از زیر بار سنگین این شرایط اقتصادی رها شویم باید در برخی استراتژی های خود تجدیدنظر کنیم.

او در پایان گفت: ما در علم سیاست اصطلاحاتی چون بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن نداریم. دیپلماسی برای برطرف کردن اختلافات است من نظر کلی خود را عرض کردم آمریکای بایدن با پکیجی به سمت ما می آید. در روابط بین الملل، ما باید کمی امتیاز بدهیم و کمی امتیاز بگیریم. این معنای سیاست است.4

نظر شما