تاکید عراق و انگلیس بر گفت و گو برای ثبات منطقه

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۳:۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴۸
تاکید عراق و انگلیس بر گفت و گو برای ثبات منطقه
نخست وزیر عراق و دو تن از وزیران دولت انگلیس بر تلاش مشترک برای گفت و گو و آرام سازی اوضاع منطقه تاکید کردند.

به گزارش برنا، در بیانیه دوشنبه شب دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق آمده است: «جیمز کلیورلی» وزیر مشاور در امور خاورمیانه و آفریقا و «جیمز هبی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس امروز با نخست وزیر عراق دیدار کردند.

این بیانیه افزود: در این دیدار روابط دوجانبه بین عراق و انگلیس در زمینه های سیاسی، اقتصادی و نظامی و اهمیت تداوم همکاری مشترک در جنگ علیه تروریسم و تعقیب گروه تروریستی داعش بررسی شد.

براساس این بیانیه، دوطرف همچنین اوضاع منطقه ای و تلاش مشترک برای آرام سازی (اوضاع) و گفت وگو با هدف ثبات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این بیانیه تصریح کرد: وزیران  دولت انگلیس و نخست وزیر عراق همچنین توافق های صورت گرفته در جریان سفر ماه گذشته الکاظمی به لندن و راههای اجرایی کردن آن در راستای منافع دو کشور را بررسی کردند.

براساس این بیانیه، "راههای حمایت از توانمندسازی نیروهای عراق در زمینه آموزش، ادوات و پشتیبانی اطلاعاتی براساس اولویت های عراق" از دیگر محورهای مورد بحث در این دیدار بود.

این بیانیه تصریح کرد: نخست وزیر عراق در این دیدار بر تمایل عراق برای برقراری روابطی راهبردی با انگلیس در زمینه های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد و گفت که روابط تاریخی بین دو کشور می تواند به تقویت همکاری و حمایت از اقتصاد عراق و حمایت از اصلاحات مندرج در برنامه اصلاحات دولت عراق و نیز کمک به این کشور برای رسیدن به یک انتخابات آزاد و شفاف در راستای پاسخ به انتظارات ملت عراق کمک کند.

براساس این بیانیه، وزاری دولت انگلیس نیز بر حمایت این کشور از عراق و مسیر دولت این کشور در زمینه اصلاحات اقتصادی و امنیتی و گام های اتخاذ شده به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی تاکید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز