تاکید عراق و انگلیس بر گفت و گو برای ثبات منطقه

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۳:۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴۸
تاکید عراق و انگلیس بر گفت و گو برای ثبات منطقه
نخست وزیر عراق و دو تن از وزیران دولت انگلیس بر تلاش مشترک برای گفت و گو و آرام سازی اوضاع منطقه تاکید کردند.

به گزارش برنا، در بیانیه دوشنبه شب دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق آمده است: «جیمز کلیورلی» وزیر مشاور در امور خاورمیانه و آفریقا و «جیمز هبی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس امروز با نخست وزیر عراق دیدار کردند.

این بیانیه افزود: در این دیدار روابط دوجانبه بین عراق و انگلیس در زمینه های سیاسی، اقتصادی و نظامی و اهمیت تداوم همکاری مشترک در جنگ علیه تروریسم و تعقیب گروه تروریستی داعش بررسی شد.

براساس این بیانیه، دوطرف همچنین اوضاع منطقه ای و تلاش مشترک برای آرام سازی (اوضاع) و گفت وگو با هدف ثبات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این بیانیه تصریح کرد: وزیران  دولت انگلیس و نخست وزیر عراق همچنین توافق های صورت گرفته در جریان سفر ماه گذشته الکاظمی به لندن و راههای اجرایی کردن آن در راستای منافع دو کشور را بررسی کردند.

براساس این بیانیه، "راههای حمایت از توانمندسازی نیروهای عراق در زمینه آموزش، ادوات و پشتیبانی اطلاعاتی براساس اولویت های عراق" از دیگر محورهای مورد بحث در این دیدار بود.

این بیانیه تصریح کرد: نخست وزیر عراق در این دیدار بر تمایل عراق برای برقراری روابطی راهبردی با انگلیس در زمینه های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد و گفت که روابط تاریخی بین دو کشور می تواند به تقویت همکاری و حمایت از اقتصاد عراق و حمایت از اصلاحات مندرج در برنامه اصلاحات دولت عراق و نیز کمک به این کشور برای رسیدن به یک انتخابات آزاد و شفاف در راستای پاسخ به انتظارات ملت عراق کمک کند.

براساس این بیانیه، وزاری دولت انگلیس نیز بر حمایت این کشور از عراق و مسیر دولت این کشور در زمینه اصلاحات اقتصادی و امنیتی و گام های اتخاذ شده به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی تاکید کردند.

نظر شما
پرونده ویژه