وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کرونا یک مساله اجتماعی است/ برای مبارزه با کرونا باید از طریق افکار عمومی و اجتماعی پیش برویم

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۱:۴۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۶۳۶۵
کرونا یک مساله اجتماعی است/ برای مبارزه با کرونا باید از طریق افکار عمومی و اجتماعی پیش برویم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا گفت: از همه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، خبرگزاری ها، سایر رسانه های مکتوب و رسانه های فعال در عرصه فضای مجازی تشکر ویژه داریم.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه نشست نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا که با حضور وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد، گفت: در بخش قابل توجهی از موفقیت‌های این برهه ۹ ماهه در مبارزه با بیماری کرونا نظیر اعمال محدودیت ها در اسفندماه و تعطیلات عید نوروز و همچنین برنامه های اخیری که اتفاق افتاد، رسانه‌های کشور سهم قابل توجهی در اطلاع رسانی، اقناع عمومی و جلب مشارکت وسیع اجتماعی  داشتند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این جلسه علاوه بر مرور روند اجرای مصوبات ستاد و کارکردهای کمیته اطلاع رسانی، چگونگی نقش آفرینی روند اطلاع رسانی در اقناع اجتماعی مورد بحث قرار گرفت و تأکید شد که رسانه‌ها در ادامه راه مبارزه با کرونا چون گذشته سهم مهمی دارند.

وی ادامه داد:  شیوع کرونا علاوه بر ابعاد بهداشتی درمانی، یک مساله اجتماعی است و یک مساله اجتماعی را از طریق افکار عمومی و عرصه اجتماعی باید پیش برد و مدیریت کرد.

صالحی با اشاره به اینکه ما در شرایط خاصی قرار داریم؛ گفت: در این شرایط از یک طرف آثار مستقیم بیماری در اذهان اثرگذار است و از طرف دیگر مقایسه کشور با فضا های بیرونی وجود دارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: در این شرایط می‌توانیم، توانمندی فرهنگ و قدرت ملی خودمان را از طریق نوع مقابله با این بیماری نشان دهیم.

وی بیان کرد: وضعیت مشارکت عمومی که در هفته گذشته و در این هفته داریم، نشان دهنده این است که وقتی مردم به نقطه‌ای می‌رسند که حس می‌کنند که مشارکت ضرورت دارد، همراهی‌های حداکثری را دارند. به  سهم خودم از همه از رسانه‌ها و مردم تشکر می‌کنم.

نظر شما
پرونده ویژه