سفارت ایران در تفلیس:

دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۲۱:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۶۹۷۸
دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند
سفارت ایران در گرجستان اعلام کرد: ترور شهید فخری‌زاده نشان می‌دهد دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند و قصد دارند با تحمیل شرایط ویژه در منطقه خاورمیانه و ایجاد تنش در آن، به اهداف خود دست یابند.

به گزارش برنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده اعلام کردت: عملیات ترور این شهید  در حالی به وقوع پیوست که این دانشمند هسته‌ای، نزدیک به سه دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونسیتی قرار داشت و در سال‌های اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود.

این بیانیه می‌افزاید: شهادت این مقام رسمی دولتی ایران و آن هم در خاک ایران، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و مخالف منشور ملل متحد است. در کنار ایشان برخی شهروندان دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز شهید یا زخمی‌ شده‌اند که این نوع به نوبه خود اقدامی ضد حقوق بشری و نقض حق حیات است.

سفارت ایران در گرجستان یادآور شده است: بر اساس قرائن و شواهد، ردپای رژیم صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه ایشان مشهود است و هرگونه مسئولیت حقوقی این ترور متوجه این رژیم و همپیمانانش است. این اقدام که مصداق تروریسم دولتی است؛ در چارچوب ترورهای زنجیره‌ای رژیم صهیونیستی و با هدف به آشوب کشیدن صلح و امنیت در منطقه و جهان صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: این ترور نشان می‌دهد دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند و قصد دارند با تحمیل شرایط ویژه در منطقه خاورمیانه و ایجاد تنش در آن، به اهداف خود دست یابند. در این شرایط، انتظار می‌رود تمام کشورها به ویژه مدعیان دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم واکنش درست و درخور توجهی را به این اقدام تروریستی نشان دهند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان، حق خود برای پاسخ به این جنایت و تنبیه و عاملان و آمران آن را محفوظ می‌دارد و بر این نکته تاکید دارد که با ابزار ترور نمی‌توان مانع تحقق مسیر دانش و اطلاعات در ایران شد. تلاش برای پیشرفت در تمامی حوزه‌های علمی در جمهوری اسلامی ایران، با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت.

 دکتر فخری زاده  معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (۷ آذر ۹۹) هنگام بازگشت از یکی از شهرهای شمالی کشورمان در آبسرد دماوند مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید. خانواده وی که همراه این شهید در خودرو بودند نیز مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

 

نظر شما