اسپوتنیک:

خرابکاری‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۲:۳۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۷۰۰۹
خرابکاری‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند
خبرگزاری"اسپوتنیک" روسیه نوشت: آمریکایی‌ها از این واقعیت آگاه هستند که خرابکاری‌ها و قتل‌های هدفمند، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد. با هر قتل یک فیزیکدان ایرانی، ده‌ها جوان ایرانی در دانشکده‌های فیزیک هسته‌ای ثبت نام می‌کنند.

به گزارش برنا،«نیکولا یوکسیموویچ» خبرنگار صرب روز سه شنبه در مقاله ای در شبکه اینترنتی خبرگزاری "اسپوتنیک" افزود: ایران دائماً در زمینه فیزیک هسته‌ای کارشناسان جدیدی را بدست می‌آورد. بنابراین باید گفت تنها مساله این است که آیا چنین روش‌هایی روند برنامه هسته‌ای ایران را کند می کند و همانطور که واکنش‌ها نسبت به ترور «محسن فخری‌زاده» نشان داده است، این اقدامات تنها عزم رهبریت ایران برای ادامه برنامه هسته‌ای را تقویت می‌کند.

در این مقاله آمده است: ترور فخری‌زاده انگیزه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که با جامعه جهانی برای محدودکردن برنامه هسته‌ای وارد مذاکره نشود. مشکل بزرگ در این راستا نحوه دستیابی به توافق تازه درباره برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود و این موجب مشکلات بزرگی برای دولت جدید آمریکا خواهد شد.

«ترور دانشمندان ایرانی مانند فخری‌زاده یکی از بنیانگذاران برنامه هسته‌ای ایران از جمله قتل‌های هدفمندی است که دارای پیشینه سیاسی می‌باشد. فخری‌زاده اولین فیزیکدان هسته‌ای ایران نیست که ترور شده است. از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲، سوء قصد هایی به فیزیکدانان هسته‌ای ایران انجام شده است.»

در این مقاله تصریح شده است: از جنگ جهانی دوم‌، فعالیت فیزیکدانان هسته‌ای ارتباط تنگاتنگی با سیاست کشورهایی دارد که در آنها کار می‌کنند، زیرا سیاست همیشه نسبت به علم برتری دارد. اکنون که فیزیک‌دانان هسته‌ای ایران به روشی مافیایی کشته می‌شوند، چندین سوال مهم اخلاقی درباره ارتباط علم (هسته‌ای) با سیاست مطرح می‌شود.

 

نظر شما