وزیر نیرو:

۶ هزار میلیارد تومان طرح‌های مختلف صنعت برق افتتاح می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۱:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۷۲۶۴
۶ هزار میلیارد تومان طرح‌های مختلف صنعت برق افتتاح می‌شود
وزیر نیرو گفت: فردا با حضور رییس‌جمهوری ۶ هزار میلیارد تومان طرح‌های مختلف صنعت برق در استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و خوزستان افتتاح می شود.

به گزارش برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: فردا سیزدهم آذرماه طرح های برق در سه استان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی با سرمایه گذاری بالغ بر 5 هزار و 936 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. از عمده ترین این طرح ها، یک واحد بخار نیروگاه فردوسی به ظرفیت 160 مگاوات در استان خراسان رضوی است. همچنین نیروگاه بادی میله نادر در استان سیستان و بلوچستان که یکی از مناطق بادخیز کشور است که ما توربین های ساخت داخل را با همه تجهیزات داخلی، انشاالله آنجا نصب خواهیم کرد. در سراوان و ایرانشهر  نیروگاه‌های تولید پراکنده به ظرفیت های مخلتف در مدار بهره برداری قرار می گیرد. خط 400 کیلوولت بم-زاهدان افتتاح می شود که در اتصال رینگ شبکه برق کشور، در منطقه جنوب شرق نقش بسیار مهمی برای پایداری شبکه دارد. در استان خوزستان هم 5 نیروگاه تولید پراکنده و تجدیدپذیر و همچنین تعدادی از پروژه های صنعت برق، انشاالله به مدار بهره برداری خواهند رسید.

او افزود: پس از تصویب طرح برق امید در هیات وزیران در اوایل شهریورماه که از ابتدای آبان ماه آغاز شد، نخستین قبض برق در دوره دو ماهه در اواخر آذرماه صادر می‌شود و مشخص خواهد شد چه جمعیت و مشترکانی مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی در بخش برق خانگی شدند.

اردکانیان گفت: در روزهای اخیر در استان خوزستان که سدهای بزرگ مخزنی داریم، ۳۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب دریافت شده است. البته هنوز ۹.۵ میلیارد مترمکعب دیگر حجم خالی برای پذیرش سیلاب در اختیار داریم. اما به این معنا نیست که به دلیل بارش های شدید در مناطق شهری مشکلات آبگرفتگی نباشد. مجموعه وزارت نیرو با توسعه شبکه‌های فاضلاب و شهرداری‌ها با توسعه سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی باید از بروز این مشکلات بکاهند.

نظر شما