گزینه‌های ایران برای انتقام گرفتن از ترور شهید فخری زاده چیست؟

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۳:۳۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۷۲۷۳
گزینه‌های ایران برای انتقام گرفتن از ترور شهید فخری زاده چیست؟
رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر تاکید بر دست داشتن اسرائیل در جنایت ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران و تهدید به واکنش نشان دادن به این جنایت و توافق کارشناسان بر حتمی بودن واکنش ایران، در وضعیت گمانه زنی و نگرانی به سر می برند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، برخی کارشناسان روابط بین المللی معتقدند تصمیم پارلمان ایران درباره فعالیت های هسته ای، افزایش میزان غنی سازی نبوده بلکه افزایش میزان چالش است زیرا کسانی که عملیات ترور شهید محسن فخری زاده را انجام دادند اعتقاد دارند ایران به توافق هسته ای پایبند خواهد بود و در این خصوص شک نخواهد کرد.

اینان افزودند کشورهای غربی دیدگاه ایران را درک نمی کنند که کرامت از منافع اقتصادی بسیار بالاتر است و تاکید دارند این تصمیم تنها واکنش ایران به جنایت ترور شهید فخری زاده نخواهد بود بلکه گزینه های بیشتر دیگری وجود دارد.

این کارشناسان تاکید کردند فخری زاده مانند دیگر دانشمندان شهید ایرانی پیش از خودنبود بلکه به گفته نتانیاهو مهندس نهضت علمی ایران بود و امنیت استراتژیک اقتصادی ایران نیز هدف قرار گرفت و واکنش به اندازه حجم این ترور سنگین خواهد بود زیرا شهید محسن فخری زاده از شهید قاسم سلیمانی کمتر نبود.

این کارشناسان افزودند آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی تلاش کردند طی 40 سال قدرت ایران را محدود کنند اما علیرغم اعمال انواع فشارها ناکام ماندند.

این کارشناسان تاکید کردند: واکنش به جنایت شهادت دکتر محسن فخری زاده مورد حمایت قانون و محافل بین المللی است و هیچ ضرورتی به مداخله هم پیمانان جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

این کارشناسان افزودند: جنگنده های اف 15 اسرائیل بر فراز لبنان به شکل گسترده ای به پرواز درآمدند با این تصور که ایران از لبنان واکنش نشان خواهد داد اما این مساله درست نیست جمهوری اسلامی ایران مستقیما واکنش نشان خواهد داد و در صورت اثبات دست داشتن اسرائیل در این جنایت واکنش مستقیما و بدون دخالت دیگران شکل خواهد گرفت.

آنها هم چنین به دلائلی اشاره کردند که مسئولیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را اثبات می کند .

برخی تحلیلگران سیاسی نیز معتقدند شهید محسن فخری زاده اولین دانشمند ایرانی نبود که اسرائیل و امریکا وی را ترور کردند و این ترور؛ عملیاتی علیه عمق علمی و تکنولوژی ایران پس از تبدیل شدن به کشوری محوری در تحولات جهانی بود.

آنان افزودند این عملیات در خدمت به منافع داخلی اسرائیل و منافع ائتلاف عادی سازی کشورهای عربی و اسرائیل و بسیار خطراناک بود زیرا بیانگر ضعف اسرائیل در مقابله با ایران و محور مقاومت است.

تحلیلگران معتقدند، ترور دانشمندی در این سطح تاثیری بر پیشرفت علمی و تکنولوژی ایران ندارد زیرا هزاران دانشجو هستند که علوم هسته ای را می آموزند .شهید محسن فخری نژاد در سطح انیشتین بود و بعدها مشخص خواهد شد وی چه کسی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز