دستور پوتین برای آغاز واکسیناسیون عمومی در روسیه از هفته آینده

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۹:۰۷:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۷۵۸۲
دستور پوتین برای آغاز واکسیناسیون عمومی در روسیه از هفته آینده
رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که از هفته آینده واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از "واکسن اسپوتنیک وی" آغاز می‌شود.

به گزارش برنا، از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست وبیناری ستاد مبارزه با کرونا، خطاب به تاتیانا گلیکووا رئیس این ستاد و معاون نخست وزیر روسیه گفت: حدود ۲ میلیون دوز "واکسن اسپوتنیک وی" تولید شده است.  

وی افزود: این امر به ما امکان می‌دهد که واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه را شروع کنیم. واکسیناسیون از ۲ گروه ریسک شامل کادر درمانی و معلمان آغاز می‌شود.  

رئیس جمهوری روسیه خطاب به گولیکووا بیان کرد: اگر شما فکر می‌کنید که به چنین گامی رسیده‌ایم از شما می‌خواهم که کار را به گونه‌ای سازماندهی کنید که از پایان هفته آینده شروع به واکسیناسیون گسترده کنیم.

وی ادامه داد: احتیاطی که شما در ذکر تاریخ احتمالی واکسیناسیون کرونا دارید را درک می‌کنم، باید چنین احتیاطی را رعایت کنیم. اما می‌دانم که در مجموع بخش صنایع و شبکه پزشکی برای چنین واکسیناسیونی آمادگی دارد.  

روسیه با ۵۸۹ قربانی جدید در شبانه روز گذشته، رکورد روزانه بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ثبت کرد.

به گزارش ایرنا از مسکو ستاد عملیاتی پیشگیری و نظارت بر وضعیت کووید-۱۹ روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: در مجموع، از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا ۴۱ هزار و ۵۳ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش با شناسایی ۲۵ هزار و ۳۵۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به بیش از ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار نفر رسید.
آخرین رکورد از این دست در اول دسامبر (۱۱ آذر)  ثبت شده بود که ۵۶۹ بیمار بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز