سفیر ایران در چین:

شهید فخری‌زاده خدمات زیادی به انقلاب اسلامی کرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۶:۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۸۱۶۶
شهید فخری‌زاده خدمات زیادی به انقلاب اسلامی کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین اظهار کرد: شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از چهره‌های برجسته علمی کشور خدمات زیادی به انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش برنا، «محمد کشاورززاده» روز جمعه در آیین یادبود شهید محسن فخری زاده که با حضور ایرانیان مقیم در سفارت کشورمان در پکن برگزار شد، افزود: همه ما وظیفه داریم تا از خون شهیدان صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین به محض شنیدن این خبر ناگوار تلاش کرد تا از همه ظرفیت های دیپلماسی و سیاسی برای برجسته کردن چهره شهید در این کشور استفاده کند، گفت: نظر به اینکه در زمان حاضر فضای مجازی، یکی از شیوه های اصلی ارتباطات است، در مرحله نخست با اطلاع رسانی در فضای مجازی این جنایت  را به مخاطبان چینی اعلام کردیم؛ بلافاصله در شبکه اجتماعی ویبو هم فعال شدیم ‌و چند پست درباره شهید فخری زاده منتشر شد.

کشاورززاده ادامه داد: سعی کردیم از ظرفیت توئیتر هم به نحو مطلوب استفاده کنیم؛ از سوی دیگر توئیت آقای دکتر ظریف به زبان چینی در بین ۱۰ توئیت نخست جزو ترندها بود؛ تعداد زیادی از کاربران چینی این توئیت را دیدند و هشتگ شهید فخری زاده ۳۵۰ میلیون بار دیده شد که حاکی از تلاش سفارت ایران در چین بود تا این صدا به نحوی شنیده شود.

وی گفت: همچنین در نخستین نشست سخنگوی وزارت امور خارجه چین بعد از این اتفاق، وی این عمل تروریستی و جنایتکارانه را محکوم کرد و علاوه بر آن یک توئیت به زبان فارسی در محکومیت این جنایت منتشر کرد که برای نخستین بار بود که یک مقام چینی به زبان فارسی توئیت می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین اظهار کرد: مصاحبه و گفت وگو با روزنامه گلوبال تایمز و تلویزیون فونیکس از دیگر اقداماتی بود که درباره شهید ‌و جنایات تروریست ها در ایران مطالبی بیان شد.

همچنین در این مراسم عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین در خصوص ویژگی های اخلاقی ‌و شخصیتی شهید محسن فخری زاده سخنرانی کرد.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی به دست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز