در آستانه انتخابات پارلمانی؛

ونزوئلا از ناظران بین المللی استقبال کرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۷:۴۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۸۱۸۰
ونزوئلا از ناظران بین المللی استقبال کرد
شورای ملی انتخابات ونزوئلا ضمن استقبال از ناظران بین المللی، اطمینان داد که همه چیز برای انتخابات پارلمانی ۱۶ آذر آماده است.

به گزارش برنا، تلویزیون ونزوئلا روز جمعه گزارش داد: «ایندیرا آلفونسو» رئیس نهاد انتخابات ونزوئلا در مرکز عملیات راهبردی شورای ملی انتخابات (CNE) ضمن استقبال از هیأت ناظران بین المللی، به نمایندگان بیش از ۱۷ کشور جهان از جمله رئیس جمهوری سابق اکوادور و دیگر ناظران از کشورهای بلژیک، برزیل، کانادا، اسپانیا، ایران، فرانسه، آمریکا و...  برای انتخابات مجلس ملی ۲۰۲۰ این کشور، خوشامد گفت.

خانم آلفونسو در این دیدار با تاکید بر اهمیت و شفافیت انتخابات یکشنبه آتی (۶ دسامبر) خاطرنشان کرد: این اتفاق علاوه بر دستاوردی بی سابقه برای پیشرفت در شرایط همه گیری جهانی، نشانگر همبستگی دموکراتیک ملت ونزوئلاست که تلاش و مشارکت همه شهروندان را می طلبد.

این مقام ونزوئلایی همچنین اطمینان داد که کمیسیون ملی، تمام تدابیر لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از همان ابتدای فراخوانی به روند انتخاباتی در پیش گرفته است و در این مسیر، تمامی دست اندرکاران با هماهنگی وزارت قدرت مردمی بهداشت کشور و پیگیری دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت برای تضمین امنیت شهروندان تلاش می کنند.

آلفونسو همچنین با اشاره به روند برگزاری بیش از ۵۰ انتخابات در سرتاسر جهان، تصریح کرد که با توجه به تجربه این کشورها و آموزش های لازم، برنامه ای جامع با در نظر گرفتن تمام اقدامات در برابر کووید-۱۹ را در دستور کار قرار داده ایم تا در شرایط مناسب فنی، اجرایی و فناوری و رفاهی، جشن پیروزی دموکراتیک را در انتخاب مجلس جدید برای دوره ۲۰۲۶-۲۰۲۱ به انجام برسانیم.

رئیس نهاد انتخابات کاراکاس در پایان تاکید کرد که در طول ۲۰ سال تجربه نهاد انتخابات ونزوئلا، با التزام به قانون و اراده ملت در نتایج انتخابات، ۲۵ روند انتخاباتی را با عملکردی شفاف و روشن در جهت تقویت دموکراسی به ثمر رسانده ایم.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز پیش‌تر با اطمینان از حضور گسترده مردم و طرفداران دولت خود در انتخابات ۶ دسامبر، اعلام کرده بود که در صورت برتری حزب مخالفان دولت، از ریاست جمهوری استعفا خواهد کرد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا که به انتخاب مجدد مادورو منجر شد، خوان گوایدو رهبر مخالفان با زیر سوال بردن انتخابات، مادورو را غاصب قدرت و خود را به دلیل مقام «ریاست کنگره ملی» بر اساس قانون اساسی، رییس جمهوری قانونی خوانده بود.  

کنگره ملی به عنوان ارگان دیگری در مجلس قانونگذاری این کشور در سال ۲۰۱۷، در جریان بحران قانون اساسی در ونزوئلا شکل گرفت تا قانون ‌اساسی ونزوئلا را بازنویسی کند و یک رئیس‌ مجلس ملی برای آن برگزیده شد. از آن پس، دو مجلس قانونگذاری به‌طور موازی عمل می‌کنند؛ مجلس شورای ملی وابسته به مخالفان دولت و مجلس مؤسسان حامیان اصلی مادورو است.

 آمریکا که همواره با اقدامات تحریک آمیز و مداخله جویانه به دنبال سرنگونی دولت مشروع مادورو بوده، با حمایت از گروه مخالفان، تحریم برخی مقامات ارشد ونزوئلا و اختلاف افکنی بر سر مسائلی چون تغییر تاریخ انتخابات و تحریک مخالفان علیه دولت قانونی، در پی ممانعت از انتخاباتی سالم و آزاد در سایه امنیت در این کشور بولیواری برآمده است. این در حالی است که با وجود تمام کارشکنی های آمریکا و مخالفان، دولت در جهت برگزاری دموکراتیک انتخابات پارلمانی تاکید و تلاش کرده است.  

در ادامه شکست برنامه‌های آمریکا برای سرنگونی دولت مادورو، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، دولت «نیکلاس مادورو» را به عنوان تنها نماینده قانونی ونزوئلا برای دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۰ به رسمیت شناخت.

انتخابات پارلمانی ونزوئلا که یکشنبه آینده (۱۶ آذر) برگزار خواهد شد، با توجه به شرایط سیاسی جاری در این کشور آمریکای لاتین، رویدادی سرنوشت‌ساز برای این کشور خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز