ارائه گزارش عملکرد نظارتی نمایندگان مجلس

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۲:۵۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۸۵۷۴
ارائه گزارش عملکرد نظارتی نمایندگان مجلس
بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران به تشریح موضوعات مطرح شده در دوازدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش برنا، نگاهداری مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه را گزارش وضعیت عملکرد شش ماهه نخست در حوزه ابزارهای نظارتی مجلس اعم از سوال، تذکر، تحقیق و تفحص و اقدامات معاونت قوانین در راهبری پروژه­‌های ۹ گانه تحولی این معاونت عنوان کرد.

وی افزود: در این جلسه که معاونین مجلس و دستیاران و مشاورین رئیس مجلس حضور داشتند، اقدامات تحولی معاونت قوانین در شش ماه اول مجلس یازدهم ارائه گردید.

مشاور و رئیس حوزه ریاست عنوان داشت: در طرح تحولی معاونت قوانین  ۹ محور اصلی مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات انجام شده برای تحقق آن­ها ارائه گردید و مورد بحث و تبادل نظر حاضرین در جلسه قرار گرفت.

نگاهداری تمرکز بر پروژه تنقیح قوانین، چگونگی راهبری معاونت قوانین در خصوص طرح­‌ها و لوایح پیشنهادی و نحوه اعلام وصول آن­ها با هدف ارتقاء کیفی را از تاکیدات ریاست محترم مجلس در زمینه اقدامات و پیشنهادات پیرامون اقدامات تحولی معاونت قوانین عنوان کرد. همچنین توجه به رویکرد هوشمندسازی و مردمی­‌سازی از طریق سامانه­‌سپاری حداکثری خدمات معاونت قوانین و مشارکت نخبگان و مردم در ارائه پیشنهادت در زمینه طرح­‌ها و لوایح از دیگر تاکیدات ریاست محترم مجلس بود.

نگاهداری در پایان افزود: در خصوص بحث بودجه ۱۴۰۰ بر هماهنگی حوزه­‌های ستادی با نمایندگان محترم مجلس و هماهنگی دقیق با کمیسیون­‌ها و دولت تاکید شد.

نظر شما