وزیر بحرینی:

اصلاحات برجام باید نگرانی‌های ما را برطرف کند

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۳:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۸۶۰۴
اصلاحات برجام باید نگرانی‌های ما را برطرف کند
وزیر خارجه بحرین مدعی شد، هرگونه اصلاحاتی در توافق هسته‌ای ایران باید شامل جنبه‌هایی باشد که نگرانی کشورهای منطقه را برانگیخته است.

به گزارش برنا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین امروز (شنبه) درباره تعدادی از مسایل منطقه‌ای از جمله توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، وی مدعی شد، هرگونه اصلاحی در توافق هسته‌ای ایران باید شامل جنبه‌هایی باشد که نگرانی کشورهای منطقه را برانگیخته است.

الزیانی ضمن اتهام‌زنی به ایران گفت: باید جلوی مداخله ایران در امور منطقه و حمایت از شبه‌نظامیان گرفته شود. وزیر خارجه بحرین سپس مدعی شد: با چالش‌های زیادی روبرو هستیم و از فعالیت‌های برخی کشورهای پلید و وکلای آنها در منطقه رنج می‌بریم.

او  در ادامه به توافق سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی موسوم به «آبراهام» پرداخت و گفت، این توافق می‌تواند قواعد بازی در منطقه را تغییر دهد، «امیدواریم توافق آبراهام منجر به شکوفایی و ثبات منطقه شود و جهان را امن‌تر کند».

الزیانی ضمن اعلام اینکه حل مسأله فلسطین می‌تواند زمینه را برای حل مشکلات دیگر در منطقه باز کند، دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به بازگشت به میز مذاکرات سازش فراخواند.

«بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه عمان هم طی سخنانی بر اصل عدم مداخله در امور دیگران تأکید کرد و گفت، نزاع‌ها باید به شکل مسالمت‌آمیز و بدون حذف هر طرفی حل شود.

وی در اشاره به جنگ یمن تصریح کرد، بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و بهتر است از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن حمایت شود تا طرف‌های بحران بر سر یک میز جمع شوند.

البوسعیدی از بیانیه کویت در خصوص ابراز امیدواری برای حل اختلافات کشورهای حاشیه خلیج فارس هم استقبال و در این باره ابراز خوش‍بینی کرد.


 

نظر شما