بحرین برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۲۲:۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۸۸۳۶
بحرین برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد
وزیر خارجه بحرین روز شنبه در سخنانی گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس آماده مذاکره با ایران هستند.

به گزارش برنا، به گزارش روزنامه الوطن بحرین،‌ الزیانی در نشست گفت وگوی منامه درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: نیاز مهمی به بررسی توافق هسته‌ای ایران و مذاکره در این باره وجود دارد. 

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که هیچگونه مذاکره ای در باره توافق هسته ای صورت نمی گیرد و طرف های غربی باید به تعهدات خود در این خصوص پایبند بوده و آنها را اجرایی کنند.

وزیر خارجه بحرین با بیاناینکه منطقه و جامعه جهانی قادر به حفظ امنیت در خاورمیانه هستند، تاکید کرد که کشورهای منطقه باید برای تحقق منافع ملت‌ها با هم همکاری‌ها و همراهی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین مدعی شد که بعد از توافق‌های حاصله با رژیم اسرائیل تماسی از وزیر خارجه فلسطین دریافته کرده و به او تاکید کرده که موضع بحرین در قبال مسئله فلسطین کاملا روشن است.

الزیانی افزود:‌ ما طبق طرح صلح عربی خواهان تشکیل دو کشور هستیم و هر دو طرف را به نشستن پای میز مذاکره دعوت می‌کنیم. 

بحرین به همراه امارات و با نظارت آمریکا، ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) توافق با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کرد، اقدامی که موجی از خشم را در میان کشورهای اسلامی بدنبال داشت.

بحرین در پی این توافق به دنبال گسترش همکاری با رژیم اشغالگر قدس است. 

منامه پس از اعلام توافق عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشود. بحرین و رژیم صهیونیستی قرار است توافق در حوزه هواپیمایی، تبادل سفرا و افتتاح سفارت را بررسی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز