یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

چرا در زمان ترامپ برای مقابله با تحریم‌ها اقدامی صورت نگرفت؟/ هنر به پرخاشگری نیست

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۵:۳۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۰۰۸۰
چرا در زمان ترامپ برای مقابله با تحریم‌ها اقدامی صورت نگرفت؟/ هنر به پرخاشگری نیست
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: مصوبه اخیر مجلس که دولت را ملزم به انجام یک سری اقدامات در خصوص قرارداد هسته‌ای و خروج از پروتکل‌های الحاقی کرد، با شرایط زمان سازگاری ندارد؛ البته سوالی در این جا پیش می‌آید این که چرا امروز که آمریکا در این موقعیت قرار دارد، چنین پیشنهادات و مصوباتی مطرح می‌شود؟

«داریوش قنبری»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با توهین و تهمت های اخیر برخی نمایندگان به دولت گفت: ما از مجلس جز پرخاشگری به دولت و حامیان دولت، عملکرد دیگری ندیدیم. هنر یک نماینده، در پرخاشگری و گرفتن ژست‌های تبلیغاتی خاص نیست. نمایندگان مجلس یازدهم هنوز به این باور نرسیده‌اند که نماینده مردم هستند و هنوز به کار و فعالیت تبلیعاتی خود ادامه می‌دهند. 

او افزود: نمایندگان گویی همچنان کاندیدا هستند. شاید هم نگاه تبلیغاتی برخی از آن‌ها، به جای دیگری است. به این معنا که مجلس را برای خود کافی ندانسته و در پی به دست گرفتن دولت هستند. جناحی که اکنون در مجلس به قدرت رسیده، از لحاظ فکری و تبلیغاتی، به آن چه که به دست آورده قانع نبوده و در پی به دست گرفتن دولت است. در مجموع، به جای شنیدن حرفی از سوی مجلس در راستای حل مشکلات مردم، دائم شاهد تخریب هستیم. در کل، از زمانی که این مجلس شکل گرفته است، نابسامانی های  اقتصادی افزایش یافته و حتی دلار ۱۳ توماتی پیش از اسفند ۹۸، به بالای ۳۰ هزار تومان نیز رسید که البته اکنون تا ۲۶ هزار تومان رسیده است.

او اضافه کرد: اگر در مقام عمل بخواهیم تحلیل کنیم، از زمان روی کار آمدن این مجلس، ارزش پول ملی کاهش قابل توجهی داشته و نابسامانی‌های اقتصادی بیشتر شده و در نتیجه شعارهای بی‌پشتوانه علمی، مجلس عملا به سمت تعطیلی کشیده شده است و حتی برخی تصمیمات می‌تواند، موجب مشکلات بیشتری برای کشور بشود.

قنبری با اشاره به طرح های مجلس خاطرنشان کرد: برخی اقدامات مجلس حتی تناسبی با زمان ندارد. برای مثال، مصوبه اخیر مجلس که دولت را ملزم به انجام یک سری اقدامات در خصوص قرارداد هسته‌ای و خروج از پروتکل‌های الحاقی کرد، با شرایط زمان سازگاری ندارد. البته سوالی در این جا پیش می‌آید این که چرا امروز که آمریکا در این موقعیت قرار دارد، چنین پیشنهادات و مصوباتی مطرح می‌شود؟ چرا زمانی که ترامپ در قدرت و آغاز کار این مجلس بود، چنین مصوباتی مطرح نمی‌شد؟

او در پایان گفت: این عمل به نوعی شائبه کارهای جناحی را در مجلس تقویت می‌کند. زیبنده نهادی که کارش می‌بایست دفاع از منافع ملت باشد، نیست که چنین اعمالی را انجام دهد.4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز