محسن رضایی:

بررسی FATF بستگی به مجلس دارد/برای انتخابات ۱۴۰۰ هنوز زود است پیش‌بینی کنید!/به زودی اطلاعات تازه‌ای از ترور شهید فخری‌زاده اعلام می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۶:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۱۵۵
بررسی FATF بستگی به مجلس دارد/برای انتخابات ۱۴۰۰ هنوز زود است پیش‌بینی کنید!/به زودی اطلاعات تازه‌ای از ترور شهید فخری‌زاده اعلام می‌شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به زودی اطلاعات تازه‌ای از ترور شهید فخری‌زاده اعلام می‌شود.

به گزارش برنا، محسن رضایی در نشست خبری خود گفت: رحلت یار امام و انقلاب را ابتدا به حوزه علمیه و مرجع و‌ملت ایران تسلیت می‌گویم. جلسه امروز با گزارشی از سردار باقری در رابطه با وضعیت امنیت کشور و توضیح شهادت دانشمند هسته ای ایران اسلامی شهید فخری زاده آغاز شد
رضایی افزود: در طی سال های اخیر بارها سازمان های جاسوسی و تروریست قصد شهادت ایشان را داشتند ولی موفق نشدند اما این دفعه با فناوری پیشرفته توانستند در جاسازی سلاح تیربار هوشمندکه هم لیزری بود و هم با ماهواره و اطلاعات دقیق تر مسیر حرکت و انحراف از جاده اصلی تهران به آبسرد صورت می‌گیرد و‌ جاسازی این وانت که پس از نقاط ایستایی توانستن این کار را انجام دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: درتیراندازی چون به شکل صدا خفه کن بود کسی صدای گلوله ها را نمی شنید و در این حادثه موفق شدند. تلاش برای یافتن عاملان صورت گرفته را توضیح دادند پیشرفت های خوبی را گزارش دادند و سلاح هم از سلاح های ناتو است و در ارتش ناتو از آن سلاح استفاده می شود و تلاش ها ادامه دارد که در آینده نزدیک به اطلاع مردم می رسد.

محسن رضایی در پاسخ به احتمال کاندیداتوری اش با رد نکردن این موضوع گفت: تا ۱۴۰۰، زمان بسیاری باقی مانده است پیش بینی نکنید.

او درپاسخ به سوال برنا در رابطه با بررسی اف ای تی اف با توجه به تاکید رهبری برای برداشتن محدودیت زمانی، تصریح کرد: این مسئله به مجلس شورای اسلامی بستگی دارد که مجلس آن لوایح را به مجمع تشخیص فرستاده است و در آن نقش دارد دولت روحانی از رهبری تقاضا کرده که مجمع تشخیص به بررسی های خود ادامه دهد و مجمع محدودیت زمانی نداشته باشد این موضوع را در دستور کار داریم تا پاسخ های دولت در رابطه با سوالات را بشنویم. بنابراین بحث‌های کارشناسی را دولت دنبال می کند و نظر مجلس یازدهم در این رابطه برای مجمع تشخیص مهم است.

 رضایی در رابطه با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها توسط مجلس یازدهم گفت: در بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی برای متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی مغایرتی با سیاست های کلی ندیدیم این مسئله بین مجلس و دولت مطرح است و شورای نگهبان اشکالاتی ندیده است  هیات عالی نظارت مجمع مغایرتی در این مصوبه دیده نشده است و وارد این بحث نشده ایم.

محسن رضایی در رابطه با ضمانت اجرایی برنامه هفتم توسعه گفت: در دور جدید مجمع دو تغییر مهم در سیاست گذاری بوجود آمده یکی تشکیل هیات عالی نظارت که هر گونه مغایرت با سیاست کلی در تصمیم گیری دولت و‌مجلس اعلام می شود و جلوی انحرافات قوانین و برنامه های که مغایر با سیاست کلی است گرفته می‌شود تغییر دوم این است که براساس خواست رهبری الزامات اجرایی شدن سیاست های کلی را مجمع به ایشان ارایه کند  و هر سیاست کلی که ابلاغ می شود دولت و مجلس موظف اند برنامه عملیاتی شدن آن سیاست را ظرف شش ماه ابلاغ کنند . در این دوره تحول مبارکی رخ داده است و سیاست ها روی زمین باقی نمی ماند.
 
او در توضیح در رابطه با جلسه امروز مجمع تشخیص مطرح کرد: موضوع دوم که مورد بحث بود سیاست های کلی تامین اجتماعی است که در ده بند این سیاست های کلی تنظیم شده و طی دوسال اخیر به بیش از ۲۹۰نفر از صاحب نظران و کارشناسان این سیاست ها تهیه شده و در جلسه های مجمع و کمیسیون های دبیر خانه و اصلی مجمع مورد بحث قرار گرفته است. امروز بحث های کلی مربوط به تامین اجتماعی کشور بود که توسط وزیر تعاون توضیحات خوبی از وضعیت فقر، بازنشستگی و معلولیت و خانم های سرپرست خانوار توضیح داده شد ۲۰۰ هزار میلیارد دولت به تامین اجتماعی بدهی دارد. این جلسه سن بازنشستگی مورد بحث قرار گرفت و پیرامون پیشنهادات دولت ‌و وزیر مربوطه و کمیسیون دبیرخانه به طور کلی بحث شد و ۱۱نفر وقت گرفتند که در جلسه بعد نظرات خود را بگویند.
او بیان کرد: این سیاست ها منجر می شود تا قانون تامین اجتماعی توسط بودجه دستخوش تغییرات شود و این تغییرات هزینه های تامین اجتماعی را بالا می رود و این سیاست ها که ابلاغ شود یک ثبات در قانون اصلی تامین اجتماعی بوجود می آورد و هم‌چنین از اعمال سلیقه جلوگیری می کنند سیاست های کلی باعث می‌شود مشکلاتی مانند تامین منابع و برخورداری مردم و معلولین و خانم های سرپرست خانوار میزان بهره مندی متناسب با نیازهایشان شود و کاهش فقر را منجر می شود. نکته مهم این است که تولید ماشین تولید فقر و معلولین را متوقف کنیم مثلاً در غربالگری ژنتیکی از معلولیت سی هزار کودک جلوگیری شده است. غربالگری ژنتیکی عالی برای کاهش معلولیت است و باید ماشین تولید فقر و معلولیت از بین رود و از فقر جدی کاسته شود.
 
 
 

خبر در حال تکمیل....

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز