برگزاری کنفرانس سیکا به ریاست قزاقستان

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۳:۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۲۲۳۲
برگزاری کنفرانس سیکا به ریاست قزاقستان
نشست مقامات ارشد کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست قزاقستان و با موضوع «بازنگری وضعیت منطقه، به کارگیری تجربیات حاصله از مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ با هدف توسعه و همکاری بیشتر میان کشورهای عضو» برگزار شد.

به گزارش برنا، نجفی از تلاش‌های کشورهای عضو سیکا در مقابله با چالش‌های پیش رو مانند مقابله با همه‌گیری کووید- ۱۹ به عنوان بزرگترین بحران جهانی قدردانی و بر اهمیت همکاری سازنده و مؤثر در این زمینه تاکید کرد.

وی بر لزوم مقابله با یکجانبه‌گرایی و تقویت چندجانبه گرایی، تأکید قاطعانه بر لزوم اطمینان از دسترسی برابر همه انسان‌ها به واکسن کووید- ۱۹ در سراسر جهان، مخالفت صریح با تبعیت از هر گونه اقدامات غیرقانونی و مقابله با تأثیر مخرب اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه‌گرایانه و تروریسم اقتصادی ایالات متحده آمریکا بر مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹، تاکید کرد.

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی کشورمان از تلاش‌های بی بدیل ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی که برای یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به ویروس کرونا هستند، قدردانی کرد.

این دیپلمات کشورمان با تبریک به قزاقستان برای تصدی ریاست برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ و آرزوی موفقیت برای «کایرات ساریبای»  دبیرکل جدید سیکا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری مشترک با سایر کشورهای عضو سیکا برای تبادل تخصص و دانش در مورد تمامی موضوعات مورد علاقه مشترک و متقابل، به ویژه در مورد کووید-۱۹ آمادگی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز