عضو جبهه پایداری:

جامعه هنوز آمادگی رای دادن به خانم‌ها را ندارد/ اگر به وحدت نرسیم جداگانه در انتخابات شرکت می‌کنیم/ اصلاح طلب و اصولگرایی وجود ندارد فقط انقلابی بودن مهم است

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۱:۵۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۲۴۱۷
جامعه هنوز آمادگی رای دادن به خانم‌ها را ندارد/ اگر به وحدت نرسیم جداگانه در انتخابات شرکت می‌کنیم/ اصلاح طلب و اصولگرایی وجود ندارد فقط انقلابی بودن مهم است
عضو جبهه پایداری ضمن تاکید بر اولویت انقلابی بودن افراد در انتخابات 1400 گفت: در کشور جناح بندی های اصولگرا اصلاح طلب نداریم و می توانیم بگوییم، انقلابی هستیم یا انقلابی نیستیم.

«فاطمه آلیا»، عضو جبهه پایداری، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا درباره فعالیت انتخاباتی برای 1400 بیان کرد: برآیند تحولاتی که در جریان اصولگرایی رخ داد آن چیزی است که مقام معظم رهبری بارها برای حفظ نظام بر آن اشاره می کنند. بدان معنا که ما در کشورمان جناح بندی های مرسوم و بحث چپ و راست نداریم و می توانیم بگوییم که انقلابی هستیم یا انقلابی نیستیم، در واقع اصولگرا، اصلاح طلب یا راست و چپی نیست، ما یا انقلابی هستیم یا نه.

او افزود: انقلابی بودن به معنی وفاداری به آرمان های حضرت امام و غیرتی ملی نسبت به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. بنابراین در خود مجموعه اصولگرایی نیز به لحاظ مفهومی و ماهیتی این مساله مطرح است که افراد انقلابی هستند یا نیستند؟! ولایتمدار هستند یا نیستند؟! البته نه در لفظ بلکه در عمل، چرا که این اعتراف در لفظ بسیار راحت است که کسی بگوید، اصولگرا یا اصلاح طلب هستم. همه مردم متوجه شده‌اند که اصلاح طلبی امروز مفهومی ندارد و بخاطر فضای انتخاباتی با لیست اصلاح طلب رای می آورند و بعد می گویند، مستقل هستیم.

آلیا با بیان اینکه در جبهه پایداری صحبت های انتخاباتی آغاز شده است، اضافه کرد: در بخشی از جریان اصولگرا که ولایت مداری و انقلابی بودن اصل است، برای انتخابات مهم 1400 فکر شده و مقدمات آن انجام شده است، البته ما وارد مصداق نشده ایم چون هنوز همه نامزدها وارد عرصه نشده اند و مورد ارزیابی قرار نگرفته اند.

او افزود: جبهه انقلاب اکنون در حال تکمیل معیارها است و هنوز وارد مصادیق نشده است.

آلیا خاطرنشان کرد: جبهه پایداری تشکلی سیاسی است و قطعا در زمان انتخابات حضوری فعال خواهد داشت. اینکه شکل آن چطور است و کمیت و کیفیت کار آنها چطور است و به وحدت حداکثری می رسند یا نه، متغییر هایی هستند که به پایبندی همه بر یک اصول وابسته است. پایبندی به اصول، خود به خود وحدتی حداکثری می سازد. اگر به وحدت حداکثری نرسیم کاندیدا مستقل معرفی می شود و قطعا به طور جداگانه در انتخابات، شرکت خواهیم کرد. 

او در رابطه با روند مشخص شدن لیست توسط جبهه پایداری عنوان کرد: شاید برخی شخصیت های اصلی و برخی شخصیت ها در سایه باشند. وقتی این افراد نامزد شدند باید ارزیابی شوند ولی هنوز برای ما قطعیت پیدا نکرده که چه کسانی، کاندیدا می شوند.

این عضو جبهه پایداری در رابطه با کاندیداتوری زنان در انتخابات 1400 گفت: جامعه هنوز آمادگی رای دادن به خانم ها را ندارد، وجه اجتماعی مساله نیز مهم است. چون در هر دوره می بینیم که خانم هایی نامزد می شوند و به گفته شورای نگهبان، عدم احراز صلاحیت به دلیل جنسیت نیست. اما صرف نظر از جبهه و جناح به نظر می رسد جامعه این موضوع را فعلا نمی پذیرد. سیاسیون ما برای رای اوری از زنان استفاده می کنند اما در عمل استفاده از آنها نمی شود اما در مجموع، مشکل اساسی در ریاست جمهوری زنان جامعه است که فعلا نمی تواند، ریاست جمهوری زنان را بپذیرد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز