مادورو از توطئه آمریکا برای کودتا در ونزوئلا سخن گفت

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۴:۴۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۳۶۶۰
مادورو از توطئه آمریکا برای کودتا در ونزوئلا سخن گفت
رئیس جمهور ونزوئلا از مجلس جدید کشورش و نیز از کنگره آمریکا خواست درباره منابع مالی عظیم اعطاشده از سوی دولت ترامپ به افراطیون راستگرای کاراکاس برای توطئه‌چینی و راه‌اندازی کودتا علیه این کشور آمریکای لاتین، تحقیقات جدی را آغاز کنند.

به گزارش برنا، از شبکه تله سور آمریکای لاتین، «نیکلاس مادورو» اعلام کرد: میلیونها دلار برای اجیر کردن باندهای تبهکار و ایجاد هرج و مرج در انتخابات این کشور تحت مدیریت واشنگتن هزینه شده است.  
مادورو افزود: با تامین بودجه از سوی دولت ایالات متحده آمریکا با همدستی کلمبیا، برنامه ای برای حمله به روند انتخابات پارلمانی ونزوئلا ترتیب داده شده بود.  
رئیس دولت کاراکاس با یادآور نمودن تهدیدهای قبلی درباره راه اندازی حملات تروریستی در این کشور گفت: به دستگاه های انتخاباتی ما آسیب زدند و این حملات از سوی کلمبیا سازماندهی شده بود و میلیون ها دلار برای اجیر کردن باندهای تبهکار و راه اندازی هرج و مرج در انتخابات هزینه کرده بودند.
رئیس جمهوری ونزوئلا از مجلس جدید خواست کمیسیون ویژه ای برای تحقیق و بررسی درباره کلاهبرداری صورت گرفته از سوی نمایندگان مخالف در دوره پنج ساله گذشته (۲۰۲۱-۲۰۱۶) تشکیل دهد.  
مادورو اضافه کرد: این کمیسیون باید تحقیق درباره موضوع «کلاهبرداری و سرقت» بیش از یک میلیارد دلاری اعطا شده از سوی دولت آمریکا برای ایجاد بی ثباتی و تدارک کودتا در ونزوئلا را آغاز کند.  

مادورو همچنین از نمایندگان و سناتورهای آمریکا خواست با جدیت درباره سرنوشت منابع مالی اعطا شده از سوی دونالد ترامپ به افراطیون راستگرا تحقیق به عمل آورند. این بودجه عظیم که بالغ بر هزار میلیون دلار (یک میلیارد دلار) می شود به رهبران مخالف یعنی خوان گوایدو، لئوپولدو لوپز و خولیو بورخس برای توطئه چینی علیه کشور آمریکای لاتین پرداخت شده است.  
رئیس جمهوری ونزوئلا سپس اطمینان داد که اگر تحقیقات جدی در این زمینه صورت پذیرد، با مبالغ هنگفت و شگفت آوری از دزدی، کلاهبرداری و دروغ زنی ها مواجه خواهند شد.  
«خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا پیش تر درباره کارشکنی های قبلی گروه راستگرای افراطی گفته بود: از سال ۲۰۱۵ که گروه مخالفان سرسخت مجلس را به دست گرفتند، به دنبال قانون گذاری نبودند بلکه با قدرتی که در دست داشتند، ملت را به دست تحریم ها و محاصره اقتصادی افکندند و شدت حملات خود را علیه کشور گسترش دادند 
وی  یادآورد شد که گروه راستگرای افراطی در اتحاد با دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، به زعم خود می پنداشتند که در حال ضربه زدن به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور بولیواری ونزوئلا هستند، اما در واقع این ملت ونزوئلا بودند که در معرض تهاجم و رنج های اقتصادی قرار گرفتند.  
در پی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ که منجر به انتخاب مجدد نیکلاس مادورو برای ریاست جمهوری شد، خوان گوایدو رهبر حزب مخالفان با ادعای تقلب در انتخابات خود را رئیس جمهور اعلام کرد که از آن پس شرایط بحران بر این کشور حاکم شد.

دولت  دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوری نیکلاس مادورو، برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا و نشاندن مهره موردنظر در جهت منافع استعماری خود تلاش کرده است.  تحریم‌های اقتصادی و نفتی، به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور، سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا و ایجاد لابی ضد ونزوئلا با سران کشورهایی همچون برزیل و کلمبیا، تلاش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور نمونه‌هایی بارز از سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ بوده است.  
با پیروزی حزب تحت رهبری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در انتخابات پارلمانی ۱۶ آذر  و هماهنگی مجلس جدید با دولت، انتظار می‌رود کاراکاس به یک روند سیاسی جهت اجرای برنامه های بهبود اقتصادی بازگردد؛ با این وجود همچنان با چالش حزب مخالفان روبرو خواهد بود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز