عضو هیات رئیسه مجلس:

۹۳ لایحه دولت در مجلس یازدهم اعلام وصول شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۸:۵۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۳۹۳۱
۹۳ لایحه دولت در مجلس یازدهم اعلام وصول شد
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در مجلس یازدهم، ۹۳ لایحه از طرف دولت ارائه شد و تعدادی از آنها به قانون تبدیل شده و ۷ قانون ابلاغ شد، گفت: از رئیس جمهور می خواهیم به جای طرح موضوعات تفرقه انگیز به ارائه لوایحی که مشکلات اساسی مردم را حل کند، بپردازند.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارنظر رئیس جمهور پیرامون عدم رسیدگی مجلس به لوایح دولت گفت: با توجه به اینکه مسئولیت لحاظ طرح ها و لوایح در دستور هفتگی در هیات رئیسه مجلس را برعهده دارم ، لازم می دانم توضیحی پیرامون مسائل مطرح شده از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجلس درخصوص لوایح دولت کم لطفی می کند و به سونامی طرح ها پرداخته است، ارائه کنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت شریف ایران در جریان باشند که 93 لایحه از طرف دولت در این مجلس ارائه شده که همه آنها را طبق آیین نامه اعلام وصول کردیم، کما اینکه تنها 70 لایحه در یک روز اعلام وصول شد که معوق از مجلس قبل بود و با یک نامه به مجلس ارسال شد.

وی تصریح کرد: ما این لوایح را به کمیسیون ها ارجاع دادیم، کما اینکه 31 لایحه فقط در کمیسیون قضایی و حقوقی در حال بررسی است و سایر کمیسیون ها نیز در حال بررسی لوایح دولت هستند، حتی چند مورد از لوایح دولت با فوریت به مجلس ارسال شد و با اینکه نمایندگان مجلس حدود 54 طرح فوریت دار در نوبت داشتند، اما مجلس لوایح فوریت دار دولت را در اولویت قرار داده و رسیدگی کردیم که تعدادی از آنها به قانون تبدیل شد و 7 قانون از لوایح دولت در این مجلس ابلاغ شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواهش می کنم آقای رئیس جمهور کم لطفی نکنند و به جای طرح موضوعات تفرقه انگیز، لوایحی که مشکلات اساسی مردم را حل می کند، به مجلس ارسال کنند و مطمئن باشند مجلس براساس آیین نامه داخلی به آنها رسیدگی خواهدکرد.

امیرآبادی فراهانی یادآور شد: تعجب می کنم که آقای رئیس جمهور با وجود اینکه سابقه فعالیت در مجلس را دارند، موضوعات این چنینی را مطرح می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز