جدیدترین ضربات نیروهای عراقی به تروریست های داعش

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۲۲:۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۵۵۴۶
جدیدترین ضربات نیروهای عراقی به تروریست های داعش
نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه در عملیات جداگانه خود چند مقرهای بقایای گروه تروریستی داعش را منهدم و شماری از تروریست ها را بازداشت کردند.

به گزارش برنا، به نقل از رسانه های عراقی، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای تیپ سوم واکنش سریع ، منطقه ای کوهستانی را که حوزه نفتی «بالکانه» در استان کرکوک در آنجا قرار دارد، از بمب و عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

این بیانیه افزود: در این عملیات، سه بمب به صورت کنترل شده منفجر و دو مقر تروریست ها منهدم شد. یک خودروی بمب گذاری شده نیز کشف و خنثی شد.

«قطری العبیدی» از فرماندهان الحشد العشائری در استان الانبار در غرب عراق نیز از انهدام سه تونل مخفی هسته های تروریستی داعش در منطقه «الحسینیات» در صحرای این استان و کشف مقادیری سلاح از تروریست های داعش خبر داد.

در همین حال، واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق نیز در بیانیه ای از دستگیری چهار تروریست در بغداد خبر داد.

در این بیانیه آمده است: دستگیری چهار تروریست یاد شده بعد از اعتراف یک تروریست انجام شد و در خانه یکی از آنها پنج گلوله خمپاره و یک صدا خفه کن پیدا و مصادره شد.

براساس این بیانیه، این تروریست ها قصد ایجاد یک مرکز تروریستی را در جنوب بغداد داشتند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست تلاش می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز