پرداخت هزینه مهمانی‌های سیاسی از جیب دولت، کار دست «شینزو آبه» داد

۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۱۳:۴۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۵۶۸۷
پرداخت هزینه مهمانی‌های سیاسی از جیب دولت، کار دست «شینزو آبه» داد
نخست وزیر سابق ژاپن به دلیل پرداخت هزینه مهمانی‌های سیاسی از بودجه دولت و عدم گزارش این هزینه کردها مورد بازخواست قرار گرفته است.

به گزارش برنا، شبکه تلویزیونی آساهی ژاپن گزارش داد که دادستان‌های توکیو روز گذشته «شینزو آبه» نخست وزیر سابق این کشور را در ارتباط با اتهاماتی مثل پرداخت پول مهمانیهای شبانه از حساب دولت مورد بازخواست و سوال و جواب قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، دادستانهای توکیو شینزو آبه را متهم کرده‌اند که از بودجه دولتی برای تامین مخارج شام محافل سیاسی خود استفاده کرده است.

این پرونده ممکن است «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر فعلی ژاپن که دست راست شینزو آبه در زمان نخست وزیری بود و از آبه در پارلمان این کشور دفاع کرده بود را هم تحت تاثیر قرار بدهد.

رویترز در این زمینه نوشت، شینزو آبه روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد بعد از تکمیل تحقیقات دادستانی برای توضیح درباره این اتهامات به پارلمان برود و توضیحاتی ارائه کند.

پیش از این گزارش شده بود که معاون شینزو آبه به عدم گزارش استفاده از بودجه دولتی به مبلغ بیش از 40 میلیون ین(386000 دلار) متهم شده و از شینزو آبه خواسته بودند داوطلبانه به این اتهامات پاسخ دهد.

شینزو آبه که اخیرا به دلیل بیماری از سمت خود کناره گیری کرده است به دلیل پنهان کاری در استفاده از بودجه دولتی برای تامین هزینه مهمانیهای سیاسی با حامیان خود تحت فشار قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز