یک چهره سیاسی اصولگرا:

مسئله اصلی اصولگرایان نیامدن پایداری‌ها نیست بلکه جایگاه جامعه روحانیت مبارز است!/ ممکن است پایداری‌ها به اصولگرایان بپیوندند یا نپیوندند/جامعه روحانیت مبارز نمی‌تواند بگوید که همه از آن تبعیت کنند!

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۰:۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۵۷۱۱
مسئله اصلی اصولگرایان نیامدن پایداری‌ها نیست بلکه جایگاه جامعه روحانیت مبارز است!/ ممکن است پایداری‌ها به اصولگرایان بپیوندند یا نپیوندند/جامعه روحانیت مبارز نمی‌تواند بگوید که همه از آن تبعیت کنند!
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: یک بحث نظری بین مجموعه ائتلاف و جامعه روحانیت مبارز وجود دارد مبنی بر اینکه جایگاه جامعه روحانیت مبارز در کجای این تشکل اصولگرایی قرار دارد.

«ناصر ایمانی»، چهره سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که اختلافات پایداری‌ها با جامعه روحانیت مبارز بر سر چیست که دعوت آنها را برای حضور در جلسات انتخاباتی اصولگرایان نمی‌پذیرند به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این اختلافات فقط مختص پایداری‌ها نیست بلکه بحثی، بین جامعه روحانیت مبارز با تشکل‌های اصولگرا است؛ همان تشکل‌هایی که در انتخابات مجلس 98 هم حضور داشتند. 

او افزود: در حال حاضر یک بحث نظری بین مجموعه ائتلاف و جامعه روحانیت مبارز وجود دارد مبنی بر اینکه به عنوان مثال، جایگاه جامعه روحانیت مبارز در کجای این تشکل اصولگرایی قرار دارد بنابراین فعلا ارتباطی به پایداری‌ها، ندارد. بحث پایداری‌ها، بحث دیگری است، ممکن است تشکل‌های اصولگرایی بخواهند با یکدیگر وحدت داشته باشند اما ممکن است پایداری در آینده بخواهد به آنها بپیوندد یا نپیوندد. مسئله اصلی، پایداری‌ها نیستند.

ایمانی درباره سخنان مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، مبنی بر اینکه به استثاء پایداری‌ها سایر جریانات اصولگرا، دعوت جامعه روحانیت را پذیرفته‌اند، تصریح کرد: این گونه نیست. فعلا بحثی مطرح است که ادامه هم دارد نمی‌خواهم بگویم مخالفتی وجود دارد اما فعلا این بحث‌ها ادامه دارد مبنی بر اینکه رابطه مجموعه تشکل‌های اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز باید به چه صورت باشد؟ همچنان این بحث‌ها ادامه دارد.

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا جامعه روحانیت مبارز می‌تواند بدون همکاری جامعه مدرسین و به تنهایی، تشکل‌های اصولگرایی را برای انتخابات 1400 هدایت و رهبری کند یا خیر، اظهار کرد: در واقع بحث بر سر رهبری جریان اصولگرایی نیست بلکه بحث بر سر این است که جایگاه جامعه روحانیت مبارز، با توجه به چند دوره انتخابات گذشته در بین مجموعه جریان اصولگرایی چه جایگاهی است؟ به بیانی دیگر، بحث اصلی نظری جریان اصولگرایی این است که آیا جایگاه جامعه روحانیت مبارز مانند جایگاه یکی از تشکل‌های ائتلاف اصولگرایان است یا مانند تشکلی است که به نوعی امتیاز ویژه برای فصل الخطاب بودن و یا رأی وتو داشتن دارد و یا اینکه جایگاهش به شکلی است که سیادت و قیادت جریان اصولگرا را برعهده بگیرد و بقیه بیایند ذیل جامعه روحانیت مبارز، فعالیت کنند. اینها بحث‌های نظری است که ادامه دارد. 

ایمانی بیان کرد: حال اینکه  نظر جامعه روحانیت مبارز در این باره چیست، یک بحث است اینکه نظر مجموع اصولگرایان چیست نیز بحث دیگری است. قاعدتا جامعه روحانیت مبارز نمی‌تواند و نخواهد گفت که نظرم این است و همه هم باید از من تبعیت کنند! 

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که به این مسائل، چه زمانی پاسخ داده می‌شود؟ گفت: پاسخ دادن به این مسائل در جریان اصولگرایی، نیازمند گذر زمان است. 

ناصر ایمانی درباره عدم ورود جامعه مدرسین به بحث انتخابات 1400 و در عین حال سخنان مصباحی‌مقدم مبنی بر اصرار جامعه روحانیت به آنها برای همکاری، اظهار کرد: مسئله مهم، مسئله جامعه روحانیت مبارز است. اگر جامعه روحانیت مبارز به نوعی تکلیفش در مباحث نظری مطرح شده، مشخص شود طبیعی است که راه هم برای جامعه مدرسین بازتر می‌شود، ضمن اینکه اساسا اگر جامعه روحانیت مبارز فکر می‌کند می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را در جمعیت اصولگرایان ایفا کند شاید جامعه مدرسین، اصلا احساس ضرورت نکند که به بحث انتخابات ورود پیدا کند. بنابراین در حال حاضر مسئله اصلی، مسئله جامعه روحانیت مبارز است و پس از آن بحث جامعه مدرسین در درجه بعدی است. 4

نظر شما