نماینده پیشین مجلس:

ظاهرا مجلس یازدهم به دنبال حذف رقیب است

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۵:۳۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۶۰۸۶
ظاهرا مجلس یازدهم به دنبال حذف رقیب است
نماینده پیشین مجلس گفت: مجلس یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شرایط احراز خیلی واقع بینانه و مطابق با نیازهای جامعه ارزیابی نمی شود، کما اینکه برداشت بسیاری این است که دوستان ما در مجلس یازدهم، برای حذف رقیب و ایجاد زمینه برای انتخاب افراد مورد نظر خود، این قانون را دنبال می‌کنند.

«احمد مازنی»، نماینده پیشین مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با بیان اینکه مشکل ما احراز شرایط ریاست جمهوری نیست اگر هم باشد مسئله فرعی است، اظهار کرد: مشکل اصلی ما نظام انتخابات است. ما برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها و خبرگان نظام انتخاباتی مناسبی نداریم.

او افزود: در حال حاضر نظام انتخاباتی که در ایران هست تقریبا در دنیا کمتر کشوری است که با این نوع نظام، بخواهد انتخابات برگزار کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، خاطرنشان کرد: بنابراین من فکر می کنم یک تعلل و سهل انگاری در دولت انجام شد، دولت یازدهم و دوازدهم لایحه را با تاخیر ارائه داد و به کمسیون شوراهای مجلس دهم با تاخیر رسید، علیرغم پیگیری هایی که صورت گرفت، متاسفانه مجلس دهم در این زمینه کارنامه موفقی نداشت.

مازنی در پایان تصریح کرد: مجلس یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شرایط احراز خیلی واقع بینانه و مطابق با نیازهای جامعه ارزیابی نمی شود، کما اینکه برداشت بسیاری این است که دوستان ما در مجلس یازدهم، برای حذف رقیب و ایجاد زمینه برای انتخاب افراد مورد نظر خود، این قانون را دنبال می کنند؛ به نظر می رسد این اشکال وجود دارد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز