یک چهره سیاسی اصولگرا:

نه پایداری‌ها و نه قالیبافی‌ها، تمایلی به ایفای نقش رهبری از سوی جامعه روحانیت مبارز ندارند/ جامعه مدرسین با ورود نکردن به انتخابات، حرمت خود را حفظ کرد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۶۳۶۸
نه پایداری‌ها و نه قالیبافی‌ها، تمایلی به ایفای نقش رهبری از سوی جامعه روحانیت مبارز ندارند/ جامعه مدرسین با ورود نکردن به انتخابات، حرمت خود را حفظ کرد
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: نه جبهه پایداری و نه جریان قالیباف، تمایلی به ایفای نقش رهبری از سوی جامعه روحانیت مبارز ندارند.

«محمد مهاجری»، چهره سیاسی اصولگرا، در این باره که بحث اصلی اصولگرایان بر سر جایگاه جامعه روحانیت مبارز است و آیا جامعه روحانیت مبارز می تواند، همه تشکل های اصولگرایی را برای رسیدن به وحدت دور هم جمع کند و نقش رهبری ایفا کند؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بخش عمده ای از اصولگرایان تمایل ندارند چنین نقشی به جامعه روحانیت واگذار شود نه جبهه پایداری و نه جریان قالیباف، اینها تمایلی به ایفای نقش رهبری از سوی جامعه روحانیت مبارز ندارند‌.

او افزود: متاسفانه زمانی که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در قید حیات بودند بخش عمده ای از اصولگرایان تندرو اعم از جریان قالیباف و پایداری، از همان زمان تلاش کردند که نسبت به جامعه روحانیت مبارز بی توجهی کنند و این بی توجهی ها، همچنان ادامه دارد.

مهاجری در پاسخ به این سوال که آیا این بی توجهی ها مانع رهبری جامعه روحانیت مبارز در جریان اصولگرایی شده است؟ عنوان کرد: شاید دلیل اصلی این است که جریان اصولگرا به شدت از درون فرو پاشیده است؛ اصلا چیزی به نام اصولگرایی، وجود خارجی ندارد؛ چیزی که مشاهده می شود فقط اصولگرا است یعنی افرادی که برچسب اصولگرا دارند وگرنه چیزی به نام اصولگرایی، از مدت ها پیش مُرده است و به بیانی دیگر، چیزی به نام اصولگرایی وجود ندارد. از این رو در نتیجه همین فروپاشیدگی است که جریان جامعه روحانیت مبارز هر چه تلاش می کند، نمی تواند این افراد را دور هم جمع کند چراکه ایدئولوژی و تئوری مشترکی بین آنها وجود ندارد. از این رو اگر چیزی از آن ته مانده های اعتقادات اصولگرایی در این افراد وجود داشت، شاید اکنون جامعه روحانیت مبارز می توانست نقشی ایفا کند.

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از عدم ورود جامعه مدرسین به بحث انتخابات چیست؟ آیا با توجه به تجارب گذشته شان ورود نکرده اند؟ تصریح کرد: جامعه مدرسین با عدم ورود به انتخابات، حرمت خودشان را حفظ می کنند اصولگرایی که به راحتی ناسزا می گوید، توهین می کند و ادب را رعایت نمی کند نباید از جامعه مدرسین انتظار داشته باشد که خودش را برای این ها، هزینه کند!

مهاجری درباره انتخاب آیت الله حسینی بوشهری به عنوان رییس جامعه مدرسین و اینکه آیا تغییری در رویکرد جامعه مدرسین در بحث انتخابات ایجاد می شود یا خیر؟ اظهار کرد: باید صبر کنیم تا نتایج را ببینیم اما شخص حسینی بوشهری از افراد بسیار محترم، معتدل و دارای فاصله معنادار از تندروی ها است. حال این که او در مجموعه جریان جامعه مدرسین و جامعه اصولگرایی چه نقشی ایفا خواهد کرد، باید منتظر بمانیم تا در آینده چه خواهد شد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز