ترامپ "سیدنی پاول" را به عنوان بازرس ویژه در پرونده تقلب در انتخابات در نظر دارد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۲:۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۶۶۲۷
ترامپ سیدنی پاول را به عنوان بازرس ویژه در پرونده تقلب در انتخابات در نظر دارد
رئیس‌جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا انتصاب "سیدنی پاول"، عضو سابق تیم حقوقی کمپین انتخاباتی‌اش که یکی از طرفداران پر و پا قرص ادعاهای وی درخصوص تقلب در انتخابات است، به عنوان بازرس ویژه برای تحقیق درباره ادعاهای تقلب در انتخابات با هدف ابطال پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سه نوامبر را در نظر دارد.

به گزارش برنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع ناشناس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا روز جمعه در جریان نشستی با گروهی از مقامات ارشد دولتی و مشاوران حقوقی از جمله سیدنی پاول در کاخ سفید درباره این ایده صحبت کرد.

پاول به ترویج تئوری‌های توطئه متهم شده است از جمله ادعاهایی دال بر اینکه سیستم‌های خودکار رای‌گیری استفاده شده در انتخابات نوامبر توسط کشورهای خارجی به ویژه ونزوئلا و چین به منظور به پیروزی رساندن جو بایدن در این انتخابات دستکاری شده بودند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: برخلاف رویه ترامپ برای انتخاب بازرسان ویژه از بین منصوبین وزارت دادگستری، او این بار درباره احتمال انتصاب پاول به عنوان بازرس ویژه در داخل کاخ سفید صحبت کرد. ترامپ حتی خواستار اعطای مجوز امنیتی به پاول برای آغاز کارش شد.

به رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و سرپرست تیم حقوقی وی که وظیفه به چالش کشیدن مشروعیت نتایج انتخابات را برعهده دارد، گفته شده بود تا از طریق تماس تلفنی به این نشست در کاخ سفید بپیوندد؛ نشستی که گفته شده بسیار خشن بوده و افراد حاضر در ان گاها بر سر یکدیگر فریاد می‌زدند.

به گفته روزنامه نیویورک تایمز، جولیانی به همراه اکثر مشاوران ترامپ و مقامات دولتی از جمله پت سیپولون، مشاور حقوقی کاخ سفید و مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید با ایده انتصاب پاول به عنوان بازرس ویژه در پرونده تقلب در انتخابات مخالفت کردند و باعث شدند تا پاول آنها را افرادی "ترسو" خطاب کند.

هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ می‌تواند پاول را در این سمت منصوب کند یا خیر.

در جریان این نشست، ترامپ درباره ایده پیشنهاد شده از سوی ژنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابقش که به تازگی مورد عفو قرار گرفته نیز صحبت کرد. فلن در گفت‌وگو با وب‌سایت محافظه‌کار نیوزمکس پیشنهاد داده بود که ترامپ برای برگزاری مجدد انتخابات باید حکومت نظامی اعمال و ارتش را مستقر کند.

اگرچه اکثر رهبران حزب جمهوری‌خواه از جمله میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا پیروزی بایدن رد انتخابات را به رسمیت شناختند و به وی و کامالا هریس، معاونش تبریک گفتند اما ترامپ هنوز به شکست خود در مقابل بایدن اذعان نکرده است.

 

نظر شما