مسئول یگان بمب‌گذاری داعش در بغداد دستگیری شد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۸:۴۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۶۹۰۱
مسئول یگان بمب‌گذاری داعش در بغداد دستگیری شد
نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق موفق شدند مسئول یگان بمب‌گذاری داعش در محور دیالی را در پایتخت این کشور شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش برنا، سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق، امروز (یک‌شنبه - ۲۰ دسامبر) از دستگیری یک تروریست مسئول یگان بمب‌گذاری داعش در محور دیالی خبر داد.

بر اساس بیانیه این سازمان که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری شبکه «العهد» منتشر شد،نیروهای اداره اطلاعات پلیس فدرال عراق وابسته به وزارت کشور، یکی از سرکرده‌های داعش را که طبق ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم و به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش تحت تعقیب بود، در بغداد دستگیر کردند. وی مسئول یگان بمب‌گذاری در محور دیالی بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این دستگیری از طریق تشکیل یک کارگروه ویژه از نیروهای اطلاعاتی تیپ ششم از هنگ نخست و کمین این نیروها در جنوب غرب بغداد صورت گرفت.

این متهم در اعترافات اولیه اعتراف کرد که در عملیات‌های تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی پیش از عملیات آزادسازی عراق شرکت داشته است.

با وجود اینکه گروه تروریستی داعش در عراق در دسامبر ۲۰۱۷ بعد از چند سال عملیات نیروهای امنیتی و نظامی عراق، سرانجام شکست خورد اما هنوز هسته‌های خاموش و عناصر باقی‌مانده این گروه تروریستی هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه اهداف نظامی و غیر نظامی می‌زنند و در باندها و گروه‌های کوچک تلاش می‌کنند تا امنیت عراق را زیر سوال ببرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز