کارشناسی روابط بین الملل:

من اگر به جای بایدن بودم، ترامپ را به مراسم تحلیف دعوت نمی‌کردم/ ترامپ نگران است که به دادگاه کشیده شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۳:۳۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۶۹۴۶
من اگر به جای بایدن بودم، ترامپ را به مراسم تحلیف دعوت نمی‌کردم/ ترامپ نگران است که به دادگاه کشیده شود
کارشناس روابط بین الملل گفت: من اگر به جای بایدن بودم، ترامپ به مراسم تحلیف دعوت نمی‌کردم.

«فریدون مجلسی»، کارشناس روابط بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به حملات سایبری اخیر به آمریکا و با بیان اینکه این یک مسئله طبیعی است، اظهار کرد: ترامپ در کار دنیا دخالت و با افتخار اعلام کرد که ما حمله سایبری به فلان کشور و فلان پست کردیم بنابراین باید انتظار واکنش هم، داشته باشد.

او، ادامه داد: امروز دانش سایبری در انحصار هیچ کشوری نیست. آمریکا پس از آسیب هایی که به برخی کشورها رساند باید متوجه می شد که با واکنش مواجه می شود. این گونه اتفاقات صلح و امنیت دنیا را در معرض جنگ ها و کشتارها قرار می دهد و بیشتر به شیپور جنگ، شبیه است.

مجلسی گفت: جمعیت سرریز شده در کره زمین کار خودش را می کند و این کارها بازی با افراد است و ماجراجویی هایی که حالت خوشی نخواهد داشت.

این دیپلمات پیشین در ادامه سخنان خود به اظهارات ترامپ و اقدامات او در خصوص انتخابات واکنش نشان داد و گفت: من اگر به جای بایدن بودم این آقا را به مراسم تحلیف دعوت نمی کردم و می گذاشتم، یک آیین محترمانه ای بدون حضور چنین کسی در تاریخ آمریکا برگزار شود.

او افزود: اتفاقاتی که در کشور آمریکا رخ داده بسیار بزرگ هستند و ترامپ رفتارهایی در شأن مافیا و جرائم سازمان یافته دارد. رفتارهای او به این معنی است که عزت نفس و سیاست های اخلاقی را درک نمی کند. کسی که به یک مقام چنین مهمی، دسترسی پیدا می کند و از روز اول دختر، پسر و داماد خود را به مقامی می رساند این در حالی است که حزبی ها در آمریکا در تلاش هستند و او به راحتی پست ها را در اختیار نورسیده ها، قرار می دهد.

مجلسی، خاطرنشان کرد: ترامپ در انواع فسادهای مالی دست داشته و نمی خواهد از این کارها دل بکند اما از طرفی نگران است که شرایط بدتر و به دادگاه، کشیده شود.

این دیپلمات پیشین بیان کرد: وقتی ترامپ رفتار اهانت آمیزی نه فقط نسبت به خودش، بلکه نسبت به تاریخ کشورش و نسبت به رییس جمهور انتخابی، در پیش گرفته است، فکر می کنم نه خودش به مراسم تحلیف بیاید و نه در شأن چنین نظامی است که از او  دعوت کند. ممکن است بگویند از لحاظ قانونی می توانید شرکت کنید ولی حضور شما با خوشامدگویی مواجه نخواهد بود و احتمالا مایک پنس این وظیفه را برعهده خواهد داشت. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز