«کرونای انگلیسی» وارد ایتالیا شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۰:۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۷۱۰۰
«کرونای انگلیسی» وارد ایتالیا شد
گونه جهش‌یافته «کووید-19» که به کرونای انگلیسی معروف شده و وحشت و ترس زیادی را در اروپا ایجاد کرده در کشور ایتالیا مشاهده شده است.

به گزارش برنا، گونه جهش‌یافته ویروس «کووید-۱۹» که به کرونای انگلیسی معروف است و شماری از کشورهای اروپایی را بر آن داشته تا سفر به و از انگلیس را ممنوع اعلام کنند و ظاهراً یک ویروس بسیار مسری است، در کشور اروپایی ایتالیا نیز مشاهده شد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، وزارت بهداشت ایتالیا تأیید کرد که گونه جهش یافته ویروس کرونا که ترس و وحشت زیادی را در میان کشورهای اروپایی به وجود آورده است، در آزمایشگاهی در بیمارستان نظامی «سیلو» در «رم» ایتالیا قرنطینه شده است و این نمونه از فردی به دست آمده است که قبلاً تست کرونای وی مثبت بوده است.

وزارت بهداشت ایتالیا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: «واحد علمی و آزمایشگاهی سیلو... یک ژنوم از ویروس... [مشابه با] گونه‌ای که در هفته‌های اخیر در انگلیس مشاهده شده را توالی‌یابی کرده است».

طبق گفته مقام‌های ایتالیایی، بیمار آلوده به ویروس جدید به همراه نامزدش به تازگی از انگلیس بازگشته و وارد فرودگاه «فیومیچینو» رم شده است.

طبق این گزارش، هر دو فرد آلوده به گونه ویروس جهش‌یافته کرونا هم‌اکنون به همراه اعضای خانواده‌اشان و آنهایی که در ارتباط نزدیک با آنها بوده‌اند، در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

اوایل روز گذشته، ایتالیا به همراه دیگر کشورهای اروپایی به طور موقت تمامی سفرها به و از انگلیس را به واسطه نگرانی از شیوع گونه جهش‌یافته ویروس کرونا ممنوع کردند.

طبق حکمی که به امضای وزیر بهداشت ایتالیا درآمده است، از ورود آن‌دسته از افرادی نیز که در ۱۴ روز گذشته به قلمرو انگلیس سفر کرده بودند، ممانعت به عمل می‌آید.

در پی انتشار اخباری از کشف نسخه جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس شماری از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، بلژیک، آلمان، ایرلند و هلند پروازهای خود به و از ایتالیا را به حالت تعلیق درآوردند و ترکیه نیز اعلام کرد که تمامی راههای ارتباطی با انگلیس و هلند و همچنین دانمارک و آفریقای جنوبی را قطع کرده است.

از طرف دیگر، رسانه‌های غربی گزارش کردند که در پی کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس، کانادا پروازهای مسافربری از این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

پیش از این «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس اعتراف کرده بود که  کرونای انگلیسی بسیار مسری است و از کنترل خارج شده است.

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه هفته گذشته از یافت نوع جدید ویروس کرونا با قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد و مت هانکوک دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس به نمایندگان مجلس عوام این کشور گفته که نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده که ممکن است شیوع سریع تری داشته باشد. وی گفت که به سازمان جهانی بهداشت در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

روزنامه سعودی «عکاظ» نیز به نقل از وزارت کشور عربستان سعودی، از تعلیق همه پروازهای خارجی این کشور به مدت یک هفته خبر داد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی آمده است: «همه پروازهای خارجی بین المللی مسافران جز در موارد استثنایی به طور موقت به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآورده شده است که تا یک هفته بعد از آن هم قابل تمدید است غیر از پروازهای خارجی که هم اینک در خاک عربستان هستند و به آنها اجازه ترک کشور داده می‌شود.»


 

نظر شما