سوریه:

بیانیه آلمان درباره کلاه سفیدها نشانه حمایت از تروریستها است

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۱:۳۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۷۶۴۶
بیانیه آلمان درباره کلاه سفیدها نشانه حمایت از تروریستها است
وزارت خارجه سوریه در واکنش به اعلام آمادگی دولت آلمان برای پذیرش گروه تروریستی موسوم به "کلاه سفیدها" گفت که این تصمیم برلین نشان می‌دهد که آلمان در حمایت از تروریستها و تعرض به ملت سوریه، دست دارد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام مسئول وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که بیانیه دولت آلمان و تصمیم این کشور برای استقبال از  گروه تروریستی کلاه سفیدها، به معنای دست داشتن دولت آلمان در همکاری با تروریستی و تجاوز به ملت سوریه دست داشته است.

او که "سانا" به نام وی اشاره نکرده، ضمن محکوم کردن این تصمیم آلمان گفت: حمایت از تروریسم، نقض آشکار قطعنامه‌ شورای امنیت است و از طرفی صلح جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

مقام سوری تصریح کرد، تحریف واقعیت‌ها و ارائه اطلاعات گمراه کننده، جنگ علیه سوریه از سوی کشورهای متخاصم است.

گروه موسوم به کلاه سفیدها در مارس 2013 به دست "جمیز لو میجرر " کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی تعیین شد.

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور نشان می‌دهند که کلاه سفیدها عضو گروه‌های تروریستی هستند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، بویژه آنکه فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط گروه تروریستی «تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند.

اقدامات کلاه سفیدها که همواره در راستای جنایات گروه‌های تروریستی در سوریه بوده است ، نشان می‌دهد که عناصر این گروه سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز