گفت و گوی تلفنی پوتین و محمود عباس

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۲۰:۲۵:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۸۰۷۱
گفت و گوی تلفنی پوتین و محمود عباس
کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مسائل مختلفی از جمله صادرات واکسن کرونا به فلسطین گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش برنا، کرملین، امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «محمود عباس»‌ رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، دو طرف درباره مبارزه با ویروس کرونا و‌ امکان ارسال واکسن روسی به فلسطین با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده‌اند.

در این گزارش با اشاره اینکه این گفت‌و‌گو با ابتکار طرف فلسطینی صورت گرفته، آمده است: «همکاری‌های دوجانبه در زمینه تجارت، اقتصاد و امور انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

در بیاینه کرملین همچنین اشاره شده است:‌ «به مبارزه با شیوع ویروس کرونا از جمله مسئله آغاز روند تحویل احتمالی واکنس‌های ساخت روسیه به فلسطین توجه ویژه‌ای شده‌ است».

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز گزارش داد که محمود عباس،‌ پوتین را در جریان آخرین وضعیت مربوط به آرمان فلسطین و تلاش‌های تشکیلات خودگردان در راستای تحقق وحدت ملی در این کشور قرار داده است.

طبق این گزارش، محمود عباس بر آمادگی فلسطین برای ورود به عملیات سیاسی جدی با نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی (آمریکا، روسیه، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا) آن هم بر پایه قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرده است.

در این گزارش همچنین با اشاره به اینکه محمود عباس بر برپایی اجلاس بین‌المللی صلح در نیمه اول سال آتی میلادی تأکید کرده، آمده است که پوتین بر پافشاری خود بر ارائه کمک‌های پزشکی لازم به بخش درمان فلسطین برای مقابله با کرونا تأکید و در عین حال، اعلام کرده است که روسیه با توجه به تفاهم‌های صورت گرفته میان وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذیربط در دو کشور، آماده فراهم کردن واکسن مورد نیاز فلسطین است.

 

نظر شما