«تونی بلر» خواستار تغییر راهبرد انگلیس در تزریق واکسن کرونا شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۸:۴۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۸۷۲۲
«تونی بلر» خواستار تغییر راهبرد انگلیس در تزریق واکسن کرونا شد
نخست وزیر اسبق انگلیس با انتقاد از عملکرد کُند این کشور در اجرای عملیات تزریق واکسن کرونا خواستار تغییر راهبرد دولت در این رابطه شد تا از شیوع بیشتر گونه جهش یافته ویروس کرونا جلوگیری شود.

به گزارش برنا،  تونی بلر در یادداشتی برای نشریه ایندیپندنت عنوان کرد که طرح تزریق دو واحد از واکسن کرونا با اولویت افراد مسن و آسیب پذیر «باید اصلاح و تسریع شود» تا جائیکه امکان دارد افراد یک واحد از واکسن کرونا را دریافت کنند.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شده و دولت امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

دولت انگلیس ۴۰ میلیون واحد از واکسن فایزر بیونتک را خریداری کرده و در مرحله نخست با دریافت ۸۰۰ هزار واحد، قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.

دولت جانسون با تشکیل معاونت نظارت بر واکسن کرونا در وزارت بهداشت امیدوار است تا تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند.   با این حال کارشناسان هشدار داده اند انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا آن زمان واقع بینانه نیست.

دانشمندان انگلیسی به این نتیجه رسیده‌اند که تزریق دو واحد از واکسن کرونا با یک هفته فاصله می‌تواند دربرابر این ویروس مصونیت ایجاد کند. اثر بخشی تزریق یک واحد واکسن هنوز به لحاظ پزشکی تائید نشده است.

تونی بلر که هیچگونه پیشینه علمی ندارد معتقد است که تزریق یک واحد از واکسن کرونا به تعداد بیشتری از جمعیت، بهتر از ایجاد مصونیت برای گروه کمتری به شمار می‌رود.

در حال حاضر اولویت دریافت واکسن کرونا در انگلیس با شهروندانی است که از خطر مرگ بالاتری بر اثر ابتلا به این ویروس برخوردار هستند. به این ترتیب افراد سالمند، کادر پزشکی و بیمارانی که دارای مشکلات زمینه‌ای در ابتدای فهرست قرار دارند. با این حال تونی بلر معتقد است دانش‌اموزان و آنهایی که این بیماری را بدون بروز علائم گسترش می دهند باید در اولویت قرار گیرند.

به گزارش نشریه دیلی میل، یکی از احتمالات تزریق نیم واحد از میزان مورد نیاز واکسن کرونا می‌تواند این باشد که اثر بخشی این دارو در دراز مدت کمتر شود. دانشمندان درباره فاصله طولانی تزریق دو واحد از واکسن تحقیق نکرده‌اند اما محققان دانشگاه آکسفورد می‌گویند که واکسن آن‌ها انعطاف پذیر است.

انگلیس علاوه بر واکسن فایزر بیونتک، یکصد میلیون واحد از واکسن دانشگاه آکسفورد و هفت میلیون واحد از واکسن مدرنا را خریداری کرده که دست کم تا بهار آینده آماده نخواهد شد.

این در حالیست که جرمی هانت وزیر بهداشت سابق انگلیس نیز هشدار داده ذخیره واکسن کرونا ظرف هفته‌های آینده ته می‌کشد و محموله بعدی دو ماه دیگر تحویل می‌شود.  

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا درانگلیس که گفته می‌شود ۷۰ درصد نسبت به گونه قبلی مسری‌تر است باعث وحشت مردم این کشور شده است.

رئیس یک گروه مشورتی به وزارت بهداشت انگلیس با ابراز نگرانی از ابهامات درباره گونه جدید ویروس کرونا عنوان کرد که هنوز تفاوت شدت ابتلا، شیوع این بیماری در بین سنین مختلف و اینکه آیا می‌تواند از مصونیت ناشی از ابتلای قبلی به کرونا یا تزریق واکسن فرار کند، روشن نیست.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز