ضربات سنگین الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق به داعشی ها

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۲۲:۲۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۸۷۷۰
ضربات سنگین الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق به داعشی ها
نیروهای سازمان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در عملیات جداگانه خود ضربات سنگینی به بقایای گروه تروریستی داعش در استان های مختلف این کشور وارد کردند.

به گزارش برنا، در بیانیه چهارشنبه شب فرماندهی واحد عملیات سامراء در سازمان الحشد الشعبی عراق آمده است: نیروهای تیپ ۳۱۴ الحشد الشعبی براساس اطلاعات دقیق، محل تجمع داعشی ها در منطقه «حویجه مسیره» در شمال شهر سامراء را موشک باران کردند که در جریان آن، تلفات و خسارت هایی به عناصر داعش وارد شد.

همزمان «صادق الحسینی» سخنگوی محور استان دیاله در سازمان الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که در دومین مرحله عملیات در منطقه «حاوی العظیم» در شمال این استان، پنج مخفیگاه داعش منهدم و ۱۰ بمب خنثی سازی شد.

وی افزود: این عملیات برای دومین هفته متوالی ادامه دارد و تاکنون به تامین امنیت بیش از ۳۰ کیلومتر مربع در حدفاصل استان های دیاله و صلاح الدین منجر شده است.

«حیدر الموسوی» رئیس ستاد تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی عراق نیز در گفت وگو با رسانه های عراقی تصریح کرد که نیروهای الحشد الشعبی توانستند ۲۵ کیلومتر از صحرای استان کربلای معلی به سمت استان الانبار را به عمق ۵۰ کیلومتر تفتیش و پاکسازی کنند.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز به نوبه خود در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق با ایجاد کمین، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش را در استان دیاله به هلاکت رساندند.

این ستاد در بیانیه دیگری اعلام کرد که واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق توانست یک مخفیگاه سلاح داعش را در منطقه «تلعفر» در غرب استان نینوا کشف کند که حاوی ۱۵ راکت و یک قبضه آر. پی. جی" و بمب دست ساز بود.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز همچنین از بازداشت سه تروریست در منطقه «الکرمه» در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست تلاش می‌کنند.

 

نظر شما