در افغانستان؛

فرشته کوهستانی ترور شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۰:۳۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۹۲۰۶
فرشته کوهستانی ترور شد
فرشته کوهستانی فعال عرصه حقوق زنان در افغانستان به همراه برادرش در جریان تیراندازی افراد مسلح ناشناس در ولایت کاپیسا کشته شدند.

به گزارش برنا، به گزارش شبکه خبری طلوع‌نیوز، یک منبع امنیتی گفت که کوهستانی ساعت ۱۷ امروز پنج‌شنبه همراه با برادرش در این حادثه در روستای "دهنو" ولایت کاپیسا کشته شدند.

این منبع افزود که کوهستانی از کابل به زادگاه خود دهنو رفته بود که ترور شد.

وزارت کشور افغانستان ترور کوهستانی را تأیید اما اعلام کرد که برادر او در تیراندازی افراد مسلح سوار بر موتور سیکلت، زخمی شده ‌است. 

تاکنون گروهی مسؤولیت این اقدام تروریستی را نپذیرفته است. فرشته کوهستانی چندی پیش از تهدیدهای جانی علیه خود پره برداشته بود. 

این فعال عرصه حقوق زنان در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) صفحه شخصی فیسبوک نسبت به عدم همکاری نهادهای امنیتی در تأمین امنیت جان خود اعتراض کرده بود. وی در این راستا از معاون نخست اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان درخواست هایی داشت. 

این درحالی است که یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (FEFA ) نیز صبح دیروز چهارشنبه در کابل ترور شد. یوسف رشید علاوه بر ریاست اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، یکی از فعالان جامعه مدنی در کابل نیز بود.

پیش از این ۲۰ آذر ماه رسانه‌های افغانستان خبری را در سایت‌های خود منتشر کردند که ملالی میوند مجری و خبرنگار تلویزیون خصوصی «انعکاس» در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت و کشته شد.

ترور زنجیره‌ای فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین خبرنگاران افغانستان آبان ماه امسال زمانی آغاز شد که طالبان بصورت گسترده اقدام به تصرف شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند کردند و در آن موفق شدند تا دروازه‌های اصلی شهر برسند.

 

نظر شما