کارشناس مسائل خاورمیانه:

تیم ترامپ درصدد بحران سازی در منطقه هستند/ جریان سازی و مهندسی افکار عمومی علیه ایران ادامه دارد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۵:۳۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۹۳۰۴
تیم ترامپ درصدد بحران سازی در منطقه هستند/ جریان سازی و مهندسی افکار عمومی علیه ایران ادامه دارد
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: به نظر می رسد، افراد مشکوکی که وابسته به خود سفارت آمریکا هستند به صورتی سازمان یافته، موشک به طرف منطقه سبز پرتاب می کنند تا به نوعی زمینه تقابل بین ایران و آمریکا را فراهم کنند.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص حملات اخیر راکتی به منطقه سبز بغداد و انگشت اتهام آمریکا به سمت ایران اظهار کرد: بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که دست های کاملا مشکوک و پشت پرده درصدد هستند تا با فرستادن چندین راکت به سفارت آمریکا در بغداد، زمینه تقابل میان ایران و آمریکا را فراهم کنند.

او گفت: با توجه به اینکه کمتر از 10 روز دیگر به ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده، به نظر می رسد تیم ترامپ درصدد بحران سازی در منطقه هستند تا به نوعی ترامپ، مدت بیشتری در کاخ سفید باقی بماند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: بنابراین از یک سو این عوامل با پرتاب راکت، زمینه تحریک افکار عمومی علیه ایران و محور مقاومت و نیروهای مردمی عراق را فراهم می کنند و از سوی دیگر به برخی طیف های سیاسی عراق فشار می آورند که حشب الشعبی و حزب الله عراق را خلع سلاح کنند.

او ادامه داد: ضمن اینکه ایران این حملات را به مناطق و مقرهای دیپلماتیک محکوم کرده اما همچنان جریان سازی و مهندسی افکار عمومی علیه ایران ادامه دارد. به نظر می رسد تا 10 روز آینده مشخص خواهد شد که چه کسانی پشت این حملات، بوده اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: به نظر می رسد، افراد مشکوکی که وابسته به خود سفارت آمریکا هستند به صورتی سازمان یافته موشک به طرف منطقه سبز پرتاب می کنند تا به نوعی زمینه تقابل بین ایران و آمریکا را فراهم کنند. اظهارات پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نشان می دهد که آمریکایی ها درصدد بحران سازی مخصوصا در دوره کوتاه باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ هستند.

او متذکر شد: حضور زیردریایی اتمی آمریکا در منطقه و آماده باش نیروهای آن نشان می دهد که آمریکایی ها درصدد بحران سازی هستند و البته ایران هوشمندانه تحرکات آمریکا را دنبال می کند و هرگز وارد این بازی ها، نمی شود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز