یک چهره سیاسی اصولگرا:

وحدت شورای ائتلافی‌ به معنای همه با من است نه همه با هم!/ برای شواری ائتلافی‌ و پایداری‌ صندلی خالی گذاشته شده است

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۳۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۹۳۵۹
وحدت شورای ائتلافی‌ به معنای همه با من است نه همه با هم!/ برای شواری ائتلافی‌ و پایداری‌ صندلی خالی گذاشته شده است
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: جامعه روحانیت مبارز با سابقه‌ای که دارد، به دنبال این است که همه با هم باشند و حتی در شورای سیاستگذاری و شورای عالی‌شان نیز، صندلی‌های خالی را برای شورای ائتلافی‌ها و پایداری‌ها گذاشته‌اند که اگر تمایل داشتند در این جلسات حضور پیدا کنند.

«حسین کنعانی مقدم»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره سازوکار دوگانه اصولگرایان برای انتخابات 1400 اعم از شورای ائتلاف به ریاست حدادعادل و شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: شورای ائتلاف، یک شورای انتخاباتی است که در مواقع انتخابات شکل می‌گیرد و سازوکارهای انتخاباتی دارد اما شورای وحدت، یک شورای استخوان دار است که جامع روحانیت مبارز به عنوان یک عضو اصلی آن، محسوب می‌شود و احزاب اصولگرا در این شورا حضور دارند و تقریبا یک شورایی است که به سمت ائتلاف نیروهای ارزشی و انقلابی حرکت می‌کند و به نوعی دارای، یک ساختار پایدار است و مانند شورای ائتلاف نیست که حول محور یک شخصیت یا یک لیست، جمع می‌شوند.

او افزود: به نظر می‌رسد کاری که شورای وحدت در حال انجام است و بنده نیز در آن حضور دارم، یک سازوکار سیاسی است که از قوام بیشتری برخوردار بوده و پایدارتر نیز خواهد بود.

دبیرکل حزب سبز ادامه داد: شورای ائتلاف از سوی همان مجموعه‌ای که برای انتخابات مجلس یازدهم فعال بودند دنبال می‌شود و تغییر چندانی نکرده است.

او با اشاره به اختلاف نظر در میان شورای ائتلاف و جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: درباره مسائل کلی، جلسات مشترکی برگزار شده و حجت الاسلام پورمحمدی و مصباحی مقدم در این باره تلاش بسیاری کرده‌اند حتی جلسات مشترکی بین این دو شورا برگزار شده و این بحث‌ها مطرح شده است. به نظر می‌رسد که شورای ائتلافی‌ها چون ائتلافشان انتخاباتی است سعی می‌کنند، کارها را به تنهایی جلو ببرند و دیگران را خود دعوت کنند، یعنی وحدتشان به معنای همه با من است نه همه با هم!

کنعانی مقدم تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز با سابقه‌ای که دارد، به دنبال این است که همه با هم باشند و حتی در شورای سیاستگذاری و شورای عالی‌شان نیز، صندلی‌های خالی را برای شورای ائتلافی‌ها و پایداری‌ها گذاشته‌اند که اگر تمایل داشتند در این جلسات حضور پیدا کنند.

این چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به پایداری‌ها و حضورشان در جمع اصولگرایی تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز وارد مذاکره با پایداری‌ها شده و برایشان در شورای وحدت، صندلی در نظر گرفته شده است. پایداری در هیچ کدام یک از دو شورا حضور ندارند و به نوعی ساز خود را می‌زنند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز