حزب ندای ایرانیان تاکید کرد؛

نهادهای مسئول با سرعت بیشتری فرایند خرید واکسن کرونا را پیگیری کنند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۰۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۹۷۲۰
نهادهای مسئول با سرعت بیشتری فرایند خرید واکسن کرونا را پیگیری کنند
حزب ندای ایرانیان از نهادهای مسئول خواست تا با سرعت بیشتری فرایند خرید واکسن کرونا پیگیری کنند و بر مبنای اصل عدالت اجتماعی و رایگان در اختیار مردم یا حداقل دهک‌های پایین درآمدی قرار گیرد و در این مسیر، استفاده از ظرفیت نهادهای خصوصی، مردم‌نهاد و عام‌المنفعه پیشنهاد می‌شود.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی حزب ندای ایرانیان، طولانی شدن پاندمی کووید ۱۹ و شیوع گونه‌های جهش یافته آن، در کنار فوت بیش از ۵۰ هزار بیمار کرونایی در ایران، موجی از ترس و نگرانی را در بین مردم ایران به راه انداخته است. نگرانی به حقی که با سلامت و حیات مردم ایران در ارتباط است.

حزب ندای ایرانیان با عنایت به وجوب حفظ جان انسان‌ها از منظر شرع مقدس و با توجه به اصل بیست و دوم قانون اساسی مبنی بر صیانت از جان عموم مردم، ضمن تأکید بر حق سلامت و حیات و وظیفه حکومت در این باره، از نهادهای دولتی مربوطه تقاضا دارد به منظور شفاف‌سازی فرایندهای منجر به خرید واکسن مورد نیاز از مراجع ذی‌صلاح جهانی، گزارش مبسوطی در مورد اقدامات انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته برای خرید واکسن‌ ایمن کووید ۱۹ به ملت ایران اسلامی ارائه کنند.

حزب ندای ایرانیان سرعت انتشار این ویروس کشنده در کنار شمار فوتی‌های کرونا ایجاب می‌کند با سرعت بیشتری فرایند خرید پیگیری شده و بر مبنای اصل عدالت اجتماعی، به صورت رایگان در اختیار آحاد مردم یا حداقل دهک‌های پایین درآمدی جامعه قرار گیرد. در این مسیر، استفاده از ظرفیت نهادهای خصوصی، مردم‌نهاد و عام‌المنفعه پیشنهاد می‌شود.

حزب ندای ایرانیان با اشراف به اثرات تحریم و تورم، با توجه به اهمیت بالای موضوع از لحاظ امنیت ملی و تبعات اقتصادی در صورت عدم کنترل انتشار ویروس، به مسئولین اجرایی و قانون‌گذار پیشنهاد می‌کند با کاهش یا قطع بودجه نهادهای غیرضروری در سال ۱۴۰۰، بودجه‌ موردنیاز خرید واکسن کووید ۱۹ را تأمین کنند.

حزب ندای ایرانیان بر این باور است که در مواجهه با تبعات شوم شیوع ویروس مرگبار کرونا، به‌مثابه بروز بلایایی همچون سیل و زلزله، می‌توان با اتکا به تجارب موفق همیاری سازمان ملل متحد، سازمان صلیب سرخ جهانی و سازمان بهداشت جهانی، نسبت به تأمین واکسن مورد نیاز اقدام کرد. لذا پیشنهاد می‌کند وزیران امور خارجه و بهداشت، در نامه‌ای مشترک، توجه سازمان‌های مذکور را معطوف به این مساله کرده و از همیاری این سازمان‌ها برای رفع موانع تأمین واکسن موردنیاز بهره‌مند شوند.

حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه حداقل ۴ ماه زمان برای مشخص شدن نتایج قطعی واکسن کرونای ایرانی وجود دارد، با روند فوتی‌های ماه‌های اخیر، طی این ۴ ماه احتمال مرگ ۲۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ هم‌وطن ایرانی وجود دارد. عددی ترسناک و قابل تأمل که به ما یادآوری می‌کند باید در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن کرونا با ایمنی بالا اقدام کنیم.

حزب ندای ایرانیان ضمن ارج نهادن به جهد جوانان، دانشمندان و پزشکان کشور در راه تولید واکسن کووید ۱۹ و تاکید بر اهمیت تولید واکسن در کشور در بلندمدت، بر استفاده از ظرفیت‌های جهانی در این زمینه و تهیه هرچه سریع‌تر واکسن برای گروه‌های تحت خطر از مراجع مورد تائید سازمان بهداشت جهانی تأکید دارد.

حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که مفهوم «استقلال ملی» در ذهن برخی از تصمیم‌گیران کشور جای خود را به «خودبسندگی» داده است که ناشی از عدم درک صحیح مناسبات جهان فعلی است، در دنیای امروز هیچ کشوری با رویکرد «خودبسندگی» و عدم تعامل با دیگر کشورهای دنیا قادر به بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود نیست، لذا از تمامی نهادهای اجرایی و قانونگذار کشور اعم از دولت و مجلس می‌خواهیم سلامت شهروندان را در اولویت خود قرار داده و تصمیمات لازم جهت رفع موانع اجرایی و قانونی تهیه واکسن را مرتفع سازند.

نظر شما