عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

اقدامات مجلس به شعارهای انقلاب آسیب می‌زند/ کاری نکنیم تا مردم حس کنند، دیگران در جای دیگری برای آنها تصمیم می‌گیرند

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۵:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۰۰۰۶
اقدامات مجلس به شعارهای انقلاب آسیب می‌زند/ کاری نکنیم تا مردم حس کنند، دیگران در جای دیگری برای آنها تصمیم می‌گیرند
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: همه تلاش ها و نگرانی ها از این رو است که ما کاری نکنیم تا مردم حس کنند، دیگران در جای دیگری برای آنها تصمیم گرفته و برای آنها انتخاب کرده اند و فقط در قالب برنامه ای نمایشی آنها باید پای صندوق های رای حاضر شوند.

«فرزانه ترکان»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با پیش بینی انتخابات 1400 در شرایط فعلی و عملکرد احتمالی اصلاح طلبان گفت: عقلا و کسانی که مصلحت کشور را در نظر می‌گیرند، نگران آن هستند که با محدودیت هایی که احتمالا در انتخابات آتی در نظر گرفته می‌شود و با اعمال نظرات فردی و شخصی، جمهوریت نظام زیر سوال برود.

او افزود: همه تلاش ها و نگرانی ها از این رو است که ما  کاری نکنیم تا مردم حس کنند، دیگران در جای دیگری برای آنها تصمیم گرفته و برای آنها انتخاب کرده اند و فقط در قالب برنامه ای نمایشی آنها باید پای صندوق های رای حاضر شوند. باید اجازه بدهیم تا مردم باور کنند جمهوریت نظام برقرار است و می توانند، از بین سلایق و دیدگاه های مختلف انتخاب داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اینکه انتخاب در جای دیگری انجام بگیرد و قوانینی وضع شود که بسیار سختگیرانه باشد و فقط از یک تفکر خاص پیروی شود قطعا این موضوعات مردم را دلسرد می کند و آنها پای صندوق های رای نمی آیند.

او اضافه کرد: از ابتدای شکل گرفتن انقلاب اسلامی ایران، همه اهداف بر این بود که جمهوریت نظام حفظ شود و تاکید پایه گذاران انقلاب «جمهوری اسلامی» بود و نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

ترکان تاکید کرد: اگر بخواهیم شعار جمهوری اسلامی را سرلوحه آینده کشور قرار بدهیم باید بپذیریم که مردم اجازه داشته باشند تا از افکار و سلایق مختلف انتخاب کنند و حق انتخاب داشته باشند. اگر قرار باشد یک گروه و یک جناح و یک خط فکری را از خط انقلاب پیاده کنیم و فقط تفکری خاص خود را صاحب کشور بداند، جمهوریت نظام زیر سوال خواهد رفت.

او در پایان افزود: حرکات مجلس و وضعیت خاصی که شاهد آن هستیم فقط تهدید شعارهای اصلی انقلاب است و به نظر من باید با این موضوع، عاقلانه برخورد شود و اجازه ندهیم مردم نسبت به انتخابات دلسرد شوند. حال اینکه در آینده چه کسانی از اصلاح طلبان و اعتدالیون کاندیدا می شوند بحث دوم است و باید در جایگاه خود به آن پرداخته شود و امروز برای این بحث زود است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز