جزییات نامه عربستان که قرار بود شهید سلیمانی در آخرین سفرش، پاسخ ایران را به دولت عراق بدهد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۸:۰۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۰۰۱۶
جزییات نامه عربستان که قرار بود شهید سلیمانی در آخرین سفرش،  پاسخ ایران را به دولت عراق بدهد
نخست وزیر پیشین عراق جزئیاتی درباره نامه عربستان برای ایران که قرار بود سردار شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس در آخرین سفر خود به بغداد پاسخ ایران به آن را به دولت عراق بدهد، فاش کرد.

به گزارش برنا، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق در مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) که قرار است امشب از شبکه تلویزیونی «العهد» عراق پخش شود، از میانجیگری خود بین ریاض و تهران و نامه عربستان برای ایران و پاسخی که قرار بود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جانب ایران در جریان آخرین سفرش به بغداد ببرد، سخن گفت.

وی در این مستند تلویزیونی درباره میانجیگری خود بین عربستان و ایران و نامه ای که از عربستان دریافت کرد، گفت: نامه ای رسید. این نامه خشک بود؛ یعنی نه سلامی و نه بسم الله (الرحمن الرحیم) و نه چیزی داشت ...من گفتم که انتقال چنین نامه ای به طرف ایرانی سخت است. آنها هم، یعنی سعودیها گفتند که نخست وزیر عراق آن را ببیند و اگر ملاحظاتی دارد، نامه را با این ملاحظات بازپس بفرستد. آنها (سعودیها) عملا نامه دیگر جدیدی نوشتند که دیپلماتیک تر بود. مفاهیم (نامه) تغییر نکرده بود، اما از نظر شکلی و کلمات مقداری تغییر کرده بود و من آن را برای شهید سلیمانی فرستادم و وی گفت که به آن پاسخ خواهیم داد. (شهید سلیمانی گفت) ما به این نامه پاسخ خواهیم داد. عملا بعد از آن، (شهید سلیمانی) آمد و گفتم که ما از شما چیزی دریافت نکرده ایم و وی گفت که دفعه بعدی پاسخ را خواهم آورد و این سفری بود که وی به شهادت رسید.

مستند «الرحله الاخیره» در شبکه العهد عراق تهیه شده و در آن به ابعاد و جوانب ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همقطاران آنها پرداخته شده است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

 

نظر شما