با تصویب نمایندگان؛

شورای نگهبان ظرف ۱۵ روز به صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری رسیدگی می‌کند

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۵۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۰۲۶۷
شورای نگهبان ظرف ۱۵ روز به صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری رسیدگی می‌کند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که شورای نگهبان ظرف پانزده روز پس از پایان مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نظر خود را به وزارت کشور ارسال ‌کند.

به گزارش برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در ادامه رسیدگی به طرح اصلاح مواردی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی با ۱۷۰رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع، با اصل ماده ۱۰ این طرح موافقت کردند.

درماده ۱۰ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است:

شورای نگهبان ظرف پانزده روز پس از پایان مهلت ثبت نام به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نظر خود را صورتجلسه می‌نماید و یک نسخه از آن‌ را به وزارت کشور ارسال می‌کند.  نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور نیز به اطلاع عموم می‌رساند.

نمایندگان امروز همچنین با بازگشت ماده ۱۱ طرح به کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور برای اصلاح مواردی از آن موافقت کردند.

بر اساس ماده ۱۱ اعضای شورای نگهبان از سه ماه پیش از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به تدریج از داوطلبانی که واجد شرایط ماده (۳۵) این قانون می‌باشند و به نحوی داوطلبی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نموده‌اند، دعوت به عمل آورده تا سوابق داوطلبان و برنامه‌های آینده آنها را برای اداره امور کشور و احراز شرایط مندرج در اصول ۱۱۵ و ۱۲۱ قانون اساسی بررسی نمایند.

بر اساس این ماده داوطلبان باید ضمن ارائه مدرک مربوط به شرایط مندرج در ماده مذکور، پرسشنامه مخصوص اعلام داوطلبی را تکمیل و تحویل شورای نگهبان نمایند.

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری،   با ۱۵۳ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع با ماده ۱۲ طرح موافقت کردند که در ماده ۱۲ گفته شده ماده (۶۰) این قانون حذف شود.

نظر شما