علمای عراق:

باید از حشدالشعبی حمایت کنیم

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۲۲:۵۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۱۴۲۵
باید از حشدالشعبی حمایت کنیم
جمعی از علمای عراق در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید ابومهدی المهندس و یارانشان با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر حمایت از حشدالشعبی نوشتند که حشدالشعبی پرچم در حال اهتزاز و ضامن امنیت و حافظ وحدت عراق و اقتدار آن است.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا، به نقل از ایرنا، در متن کامل بیانیه علمای عراق به شرح زیر آمده است: این روزهایی که در آن قرار داریم مصادف با اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید ابومهدی المهندس و یارانشان است.

بیانیه علمای عراق می افزاید: این حادثه دلخراشی که توسط دولت تروریستی [آمریکا] به وقوع پیوست، وجود هر انسان آزاده‌ای در عالم را تکان داد و لازم می‌دانیم برای برگزاری این سالگرد موارد زیر را یادآوری کنیم:

اول: ایالات متحده آمریکا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور که این اقدام را انجام دادند به خوبی می‌دانند فرماندهان شهید سد بزرگی مقابل توسعه و گسترش تروریسم در منطقه هستند، لکن آمریکا ابداً خواهان ثبات و استقرار در منطقه به‌ویژه عراق نیست. آنها به خوبی دریافته‌اند شکوفایی عراق و رشد و توسعه آن برای آنها و حضورشان در این کشور تخریبی بزرگ و به ضرر آنهاست. به همین جهت بسیار ضروری است که به قید تسریع مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق که یک سال است از تصویب آن می‌گذرد اجرا و کاملاً محقق شود.

دوم: فرماندهان شهید بنابر بیانات مرجعیت عالی دینی پیوسته قهرمانان جبهه‌های پیروزی بوده‌اند، لذا هر آنچه انجام داده‌اند به قدر مسئولیت‌شان بوده و باید از این قهرمانان میدان‌های پیروزی تجلیل کرد و آنها را به بهترین حالت ممکن مورد تکریم و احترام قرار داد.

و باید همه ساله سالگرد و مراسم یادبودی برای ایشان برگزار نمود تا راهشان زنده و پررهرو باقی بماند و نقش تعلیمی آن‌ها در تثبیت داستان‌های حماسی و قهرمانانه این دلاوران غیور در جبهه‌های پیروزی حق علیه باطل زنده بماند و هرگز از خاطرات انسان‌ها فراموش نشود.

طبق بیانات مرجعیت عالی دینی، نقش ویژه مرحوم حاج قاسم سلیمانی در سال‌های جنگ با عناصر تروریستی داعش در عراق و مشقت‌های فراوانی که در این راه متحمل شده‌اند هرگز فراموش نخواهد شد.

سوم: بر ما واجب است اولین سالگرد شهادت فرماندهان شهید را با عنایت به اینکه کشور عراق هزاران هزار شهید گلگون‌کفن و جانبازان و ایثارگران عزیز را در راه حفظ و نجات وطن و مبارزه با تروریسم برگزار نموده از مقام ایشان تجلیل کنیم.

کشور عراق امروز با این همه شهید و جانباز و ایثارگر، دیگر نباید شاهد توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکایی- صهیونیستی باشد چراکه آنها می‌خواهند عراقِ عتبات و مقدسات را به یک کشور ضعیف و سرسپرده و وابسته تبدیل کنند تا پیوسته از نظر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی آسیب‌پذیر باشد.

در پایان این بیانیه گفته شد: بنابراین به جهت حفظ و حراست از دستاوردهای این پیروزی بزرگ، باید از حشدالشعبی حمایت کنیم و آن را پاس بداریم؛ چراکه حشدالشعبی پرچم در حال اهتزاز و ضامن امنیت و حافظ وحدت عراق و اقتدار آن است.

نظر شما