رئیس مجلس شورای اسلامی:

اطاعت از رهبری فقط یک امر زبانی نیست

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۸:۵۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹۱
اطاعت از رهبری فقط یک امر زبانی نیست
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امثال ما و همه جوانان عزیز از شخصیت‌ حاج قاسم در می‌یابند که اطاعت از رهبری فقط یک امر زبانی نیست شخصیت ساخته شده و بلندنظر بودن می‌خواهد، حاج قاسم سال‌ها روی شخصیت خود کارکرد، سال‌ها پرهیز کرد سال‌ها عبادت کرد، سال‌ها بر ترس خود غلبه کرد تا توانست علمدار خامنه‌ای عزیز باشد و در میدان پیروز شود.

به گزارش برنا «محمد باقر قالیباف» در آغاز نشست جلسه علنی امروز-سه شنبه- با تسلیت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: فرارسیدن سالروز شهادت فاتح  دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را به همه عدالت‌خواهان جهان و همه کسانی که به راه آزادگی و عدالت گستری باور دارند تسلیت و تعزیت می‌گویم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم گفت: حاج قاسم مثل آیینه شفاف بود و کاملا خود را وقف خدا کرده بود. یک کلام بدون آنکه بدان باور داشته باشد نمی‌گفت. حاج‌قاسم خودش بود و سراپا در خدمت خداوند متعال بود.

قالیباف ادامه داد: زندگی این شهید بزرگوار بارزترین نماد فداکاری در راه آرمان‌های انسانی است. ایشان عنصر فداکاری انسان‌ها را در کنار رهبری هوشمندانه یکی از دو عامل اصلی پیروزی در میدان‌های مختلف می‌دانستند و زندگیشان سراسر وقف همین عنصر و تقویت همه جانبه آن در انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: شهید سلیمانی نه تنها شخصاً بزرگترین نماد فداکاری و ترک تعلقات دنیوی بود، مغناطیس جذب و تربیت جوانانی قهرمان و فداکار بود. فرهنگ فداکاری و مقاومت با حضور سردارانی چون سلیمانی امتداد پیدا می‌کند و پیروزی‌های تصور ناپذیر محور مقاومت در سراسر جغرافیایی منطقه وابسته به همین روحیه و فرهنگ است.

رییس مجلس گفت: حاج قاسم را اگر هزار تکه می‌کردند هر هزار بند وجودش شهادت می‌داد که من مطیع رهبری هستم. حاج قاسم رهبری هوشمندانه را یکی از دو علت اصلی پیروزی ملت‌ها می‌داند و در همین راستا اعتقاد او به پیروی محض از رهبر انقلاب یکی از استراتژی‌های اصلی پیروزی او بوده است.

قالیباف افزود: شهید سلیمانی با ویژگی‌های متفاوت شخصیت جامعی بود ولی اگر بخواهیم برای حاج قاسم فقط یک ویژگی عنوان کنیم که تمامی ویژگی‌های بارز او را در آن گنجانده شود، باور اعتقادی و عملی محض او به رهبر معظم انقلاب و اطاعت از ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت این حجم بی نظیر از اطاعت از رهبر معظم انقلاب، نتیجه برخی از ویژگی‌های شخصیتی برجسته حاج قاسم بود. بسیاری از افراد به اطاعت از رهبری باور دارند ولی ترس و ضعف نفس و شجاع نبودن آنها باعث می‌شود که نتوانند در عمل مطیع ایشان بمانند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حاج قاسم شجاع بود و می‌توانست تا آخرین قطره خون خود و در هر لحظه مطیع ایشان باشد. امثال ما و همه جوانان عزیز از شخصیت‌ حاج قاسم در می‌یابند که اطاعت از رهبری فقط یک امر زبانی نیست شخصیت ساخته شده و بلندنظر بودن می‌خواهد، حاج قاسم سال‌ها روی شخصیت خود کارکرد، سال‌ها پرهیز کرد سال‌ها عبادت کرد، سال‌ها بر ترس خود غلبه کرد تا توانست علمدار خامنه‌ای عزیز باشد و در میدان پیروز شود.

قالیباف یادآور شد: وظیفه همه که از مسیر و سیره این مرد بزرگ، مرد میدان های مجاهدت، سردار شجاع و مهربان اسلام را ادامه دهیم و از این تریبون استفاده می‌کنم و از مردم عزیز در سراسر ایران و در سراسر منطقه می‌خواهم تا در پویش مردمی بین المللی بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند و هر تصویر دست نوشته ویدئو، اسناد و خاطراتی که از آن شهید بزرگوار دارند برای تکمیل محتوای بایگانی مربوط به ایشان بارگذاری کنند تا همه دوستداران ایشان از دریای معرفت آن شهید و محتواهایی که تاکنون منتشر نشده است بهره‌مند شوند.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: در آستانه شهادت حاج قاسم عزیز که الگوی ولایتمداری بود، اتفاق مهم دیگری نیز در این تاریخ معاصر ایران رخ داده است که نشانگر اوج ولایتمداری مردم مومن و نجیب ایران اسلامی است. سالروز حماسه نهم دی ماه و حضور همیشگی و سرنوشت ساز مردم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب را گرامی می‌داریم.

قالیباف گفت: روز نهم دی ماه حقیقتاً از ایام‌الله بود که مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی بار دیگر در آزمون تاریخ ساز خوش درخشیدند و با قیام سراسری خود امید نا اهلان و دشمنان انقلاب را ناامید کردند. ملت ما همیشه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب پیشگام بوده است و مطمئن هستیم در گام دوم انقلاب نیزجوانان مومن و انقلابی پیشگام خواهند بود و آرمان‌های اصلی انقلاب را به خصوص در بعد محرومیت‌زدایی، رفع فقر و تبعیض و گسترش عدالت محقق خواهد کرد و از سد بزرگ دو جریان تحریم و تحریف عبور خواهند کرد.

نظر شما