دبیرکل سازمان ملل متحد:

۲۰۲۰؛ همبستگی و وحدت را به ما آموخت

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۱۵۴۰
۲۰۲۰؛ همبستگی و وحدت را به ما آموخت
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام پایان سال خود ضمن تاکید بر دو بحران بیماری همه‌گیر و تغییرات آب و هوایی به عنوان چالش‌های بزرگ بشر در سال ۲۰۲۱، همبستگی جهانی را مهمترین درس دشوارترین سال جهان دانست.

به گزارش برنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ساعاتی پیش با انتشار پیامی ویدیویی در تارنمای این سازمان ضمن تاکید بر دو بحران بیماری همه‌گیر و تغییرات آب و هوایی به عنوان چالش‌های بزرگ بشر در سال ۲۰۲۱میلادی، همبستگی جهانی برای مقابله با این دو معضل را خواستار شد.

گوترش در پیام پایان سال خود از ۲۰۲۰ به عنوان «سال ناملایمات، تراژدی‌ها و اشک‌ها» با «افزایش فقر، نابرابری‌ها و گرسنگی» یاد کرد اما خاطر نشان کرد که این دوره با «پرتوهای امید»  از همبستگی پایان می‌یابد. همبستگی میان مردم، میان کارکنانی که در خط مقدم تلاش می‌کنند، دانشمندانی که واکسن‌ها را با ثبت رکورد زمانی تولید می‌کنند و همچنین همبستگی میان کشورهایی به اقدامات جدیدی علیه بحران آب و هوایی متعهد می‌شوند.

دبیرکل سازمان ملل در این پیام ویدیویی تنها «درس آموختنی از این دشوارترین سال» را «وحدت و همبستگی» دانست و گفت تنها راه غلبه بر هر دو بحران بیماری همه‌گیر و تغییر اقلیم برای رسیدن به آینده ای پایدار، حفظ وحدت است.

آنتونیو گوترش در حالی بر توصیه همیشگی خود بر حفظ همبستگی تاکید می‌کند که پیشتر نیز گفت: کشورهای جهان باید کنار هم آمده و بر کرونا به عنوان دشمن مشترک تمرکز کنند. به همین دلیل باید حجم حمایت از روندهای سیاسی و صلح را افزایش دهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس بلندپروازی‌های اقلیمی نیز نسبت به فاجعه گرمایش زمین هشدار داد و گفت: آیا کسی می‌تواند منکر این شود که ما با وضعیت اضطراری تغییرات اب و هوایی روبرو هستیم؟ وی از همه کشورهای جهان خواست تا کم شدن سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای و رسیدن به مرحله «کربن صفر»، وضعیت آب و هوایی را اضطراری اعلام کنند.  

او بر همین اساس رسالت اصلی سازمان ملل متحد در سال آینده میلادی را تمرکز برای دست یابی به مرحله کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ توصیف کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز