معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران:

قانون اساسی حق ارائه لایحه بودجه را به دولت داده است/ همکاری دولت و مجلس در مورد بودجه با درک مشترک صورت بگیرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۱:۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۲۲۶۷
قانون اساسی حق ارائه لایحه بودجه را به دولت داده است/ همکاری دولت و مجلس در مورد بودجه با درک مشترک صورت بگیرد
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بنا و توصیه رییس جمهور بر این است که دولت با حضور فعال و کارشناسی در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون های تلفیق نظرات خود را به نمایندگان مجلس نزدیک کند تا لایحه 1400 در یک بازه زمانی مناسب به تایید شورای نگهبان برسد.

به گزارش برنا، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در رابطه با لایحه بودجه 1400 گفت:  لایحه بودجه به موجب قانون اساسی از جمله مواردی است که باید ابتکار آن از دولت شروع شود؛ مجلس و نمایندگان اگرچه از نظر قانونی حق دارند ولی قانون اساسی حق ارائه این لایحه را به دولت داده است. در جاییکه نمایندگان به موجب اصول قانون اساسی طرح تهیه نمی کنند، لایحه بودجه است.

او افزود: لایحه بودجه قبل از موعد قانونی از طرف دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و پس از اینکه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، دستوری از طرف مقام معظم رهبری در خصوص درآمدها و هزینه ها واصل شد که دولت موارد مدنظر مقام معظم رهبری را طی نامه ای که دیروز رییس جمهور به مجلس نوشته اند قبول کرد و قرار شد، موارد مورد نظر رهبری در مجلس شورای اسلامی اعمال شود.

امیری یادآور شد: آقای نوبخت دیروز در کمیسیون تلفیق مجلس حضور پیدا کردند و قرار شد این موارد اجرا شود. من از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس تشکر می کنم که کلیات لایحه بودجه 1400 را تصویب کردند و در حال حاضر لایحه بودجه سال آینده سیر قانونی خود را طی می کند.

او متذکر شد: نمایندگان حق پیشنهاد دارند و لایحه بودجه، کار مشترک بین دولت و مجلس است بنابراین تصویب لایحه بودجه با مجلس است. من امیدوارم این همکاری با تفاهم و درک مشترک از مسائل کشور به سرانجام برسد. ما با مطالعاتی که انجام داده ایم در سنوات گذشته با وجود اینکه پیشنهادات نمایندگان در مورد لایحه بودجه کم نبود این موارد را مدنظر قرار دادیم؛ تا جاییکه بسیاری از پیشنهادات نمایندگان با فرمایشات و سیاست های کلی رهبری مورد قبول نبود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: بنا و توصیه رییس جمهور بر این است که دولت با حضور فعال و کارشناسی در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون های تلفیق نظرات خود را به نمایندگان مجلس نزدیک کند تا لایحه 1400 در یک بازه زمانی مناسب به تایید شورای نگهبان برسد و دولت بتواند لوایح لازم را تنظیم و اجرا کند و در سال 1400 این سند به عنوان مهمترین سند اداری و حکمرانی کشور به اجرا در بیاید و اداره کشور در سال آینده، بر اساس بودجه 1400 انجام بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز