انتقاد مسکو از سیاه‌نمایی بورل علیه واکسن روسی

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۲۳۷۹
انتقاد مسکو از سیاه‌نمایی بورل علیه واکسن روسی
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشت خود تلاش کرد تلاش های روسیه در مبارزه با ویروس کرونا را به فعالیت های کاملا غیرموجه گروه تروریستی داعش تشبیه کند.

به گزارش برنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یادداشتی به مبارزه با اطلاعات نادرست و شایعات در دوره انتشار ویروس کرونای تغییر یافته اشاره کرد.  برای ما مساله جدیدی نبود که جنگ واکسن ها که تشدید شده است اخیرا با موجی از شایعات و اطلاعات نادرست یا به صورت عمدی تحریف شده همراه شده است.

او افزود: متاسفانه این پدیده یکی از نشانه های جدایی ناپذیر انتشار همه گیر ویروس کووید-۱۹ شده است. با این حال ما از این واقعیت که شخصیت برجسته سیاست بین المللی مثل بورل به این کارزار پیوسته است، حیرت زده شدیم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشت خود تلاش کرد تلاش های روسیه در مبارزه با ویروس کرونا را به فعالیت های کاملا غیرموجه گروه تروریستی داعش تشبیه کند.  

گفتنی است؛ جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یادداشتی در پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا مدعی شده است که روسیه برای فروش واکسن کرونای خود در برخی کشورها، اقدام به انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن‌های تولید اروپا و آمریکا می‌کند.

نظر شما