ایرج مسجدی:

خون شهیدان سلیمانی و المهندس پیوندهای محبت میان دو ملت را تقویت کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۶:۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۲۵۸۱
خون شهیدان سلیمانی و المهندس پیوندهای محبت میان دو ملت را تقویت کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم یادبود سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در محل سفارت ایران در بغداد برگزار شد، گفت خون این دو شهید، پیوندهای عشق و محبت میان دو ملت را تقویت کرد.

به گزارش برنا،  «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران، امروز (چهارشنبه - ۳۰ دسامبر) در مراسم یادبود سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق که در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، تاکید کرد که این دو شهید در مسیر مبارزه با تروریسم، فداکاریهای زیادی کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی طی سخنانی در این مراسم گفت: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در مسیر مبارزه با تروریسم از القاعده گرفته تا داعش و سایر گروه‌های تروریستی فداکاری‌های زیادی کرده‌اند. جنایت ترور این شهیدان، در تاریخ به اسم آمریکایی‌ها ثبت شد و این جنایت از یاد و خاطره و قلب نسل‌ها پاک نخواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: شهیدان حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها و به دستور مستقیم ترامپ کشته شدند در حالی‌که آنها در مسیر مبارزه با تروریسم و آزادسازی اراضی اشغال شده به دست داعش، می‌جنگیدند. به چه گناهی آنها که زندگی خود را فدای راه مبارزه با تروریسم کردند، به شهادت رسیدند؟

مسجدی ادامه داد: انتقام خون این دو شهید، اخراج نیروهای آمریکای، شکستن سیاست آمریکایی و نابودی رژیم صهیونیستی، آزادسازی قدس خواهد بود نه کشتن یک فرد مشخص زیرا کسی نیست که جایگاهش با مقام این دو شهید برابری کند.

وی بار دیگر تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود عراق کانون درگیری میان آمریکا و ایران خواهد شد، صحت ندارد. عراق سرزمین انبیاء و ائمه است. خون این دو شهید پیوندهای عشق و محبت میان دو ملت عراق و ایران را تقویت کرد.

سفیر ایران در بغداد دو روز پیش نیز در گفت‌وگو با شبکه العهد تصریح کرده بود که تهران، عراق را محلی برای تسویه‌ حساب‌ها قرار نداده است.

در این مراسم، که با حضور شماری از مقامات سیاسی و دینی عراقی برگزار شد، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر و رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز ضمن تمجید از فداکاری‌های این فرماندهان شهید مقاومت گفت: شهید سلیمانی خود را فدای مقدسات و اسلام کرد. 

وی تاکید کرد که مصوبه اخراج نیروهای خارجی از عراق بازگشت ناپذیر است زیرا این امر خیانت به عراق و خون شهیدان است. شهیدان المهندس و سلیمانی در تمامی مصائب در کنار عراق ایستادند.

«ریان الکلدانی» دبیرکل جنبش «بابیلون» نیز ضمن تمجید از مقام این دو شهید گفت که شهیدان المهندس و سلیمانی با شکست داعش به وحشیانه‌ترین حمله به خوبی پاسخ دادند. مقاومت همچنان ادامه دارد و باقی است و متعلق به همه آزادگان جهان است نه فقط مسلمانان. مسیحیان نیز لطف شهیدان سلیمانی و المهندس را هرگز انکار نخواهند کرد.

شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای عراق نیز گفت: شهیدان المهندس و سلیمانی نقش بزرگی در حمایت از عراق مقابل داعش داشتند. این دو شهید کسانی بودند که آتش فتنه طائفه‌ای در عراق را خاموش کردند و ما درباره تحریف تاریخ هشدار می‌دهیم.

 

نظر شما