وزیر خارجه انگلیس:

مشتاقانه منتظر کار با دولت جدید آمریکا هستیم

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۹:۵۸:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۲۶۶۳
مشتاقانه منتظر کار با دولت جدید آمریکا هستیم
وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه پس از تماس تلفنی با نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا و رایزنی درباره پیرامون تحولات برگزیت عنوان کرد که لندن مشتاقانه منتظر کار با دولت جدید ایالات متحده است.

به گزارش برنا، دومینیک راب با انتشار پیامی در توئیتر، آمادگی انگلیس را برای همکاری در خصوص طیف مختلفی از مسائل مورد علاقه دو کشور از مقابله با کووید-۱۹ تا تغییرات اقلیمی ابراز داشت.

کمتر از یک ماه دیگر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ پایان خواهد یافت و جو بایدن سکان دولت را برعهده می‌گیرد. او با کسب ۳۰۶ رای گزینشگران انتخاباتی، ترامپ را شکست داد و به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رییس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

وی توانست با ایجاد اتحادی از گرایش‌های مختلف در حزب دموکرات و همچنین بهره‌مندی از حمایت برخی از چهره‌های مشهور جمهوریخواه همچون کالین پاول وزیر دفاع جورج دبلیو بوش پسر ،استفاده از سناتور کامالا هریس سیاهپوست برای جذب آرای رنگین‌پوستان آمریکا و استفاده علنی از محبوبیت باراک اوباما رییس جمهوری پیشین این کشور، کفه ترازو در مبارزات انتخاباتی را به نفع خود سنگین سازد.

نخست وزیر انگلیس پیشتر با صدور بیانیه‌ای پیروزی بایدن را تبریک گفت و آمریکا را مهم‌ترین شریک کشورش خواند. وی افزود:‌ بی صبرانه منتظرم تا در خصوص اولویت‌های مشترکمان، از تغییرات آب و هوایی تا مسائل تجاری و امنیتی همکاری کنم.

بر اساس برنامه اعلام شده مراسم سوگند ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (یکم بهمن) برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز