پوتین قانون جریمه مقام های هتاک روس را اجرایی کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۲۲:۳۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۲۶۸۹
پوتین قانون جریمه مقام های هتاک روس را اجرایی کرد
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن مقام های هتاک و گستاخ روس جریمه سنگین می شوند.

به گزارش برنا، بر اساس این قانون جدید روسیه که روز چهارشنبه در پورتال اخبار رسمی روسیه منتشر شده است، مقام های هتاک روس بخاطر توهین تا ۱۵۰ هزار روبل (۲ هزار دلار) جریمه می شوند.

بر اساس قانون جدید، مقام‌های سازمان‌های دولتی، شهرداری‌ها و شوراهای شهری در صورت توهین از ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار روبل(معادل ۶۸۵ دلار تا  یکهزار و ۳۷۰ دلار) جریمه نقدی خواهند شد و یکسال از تصدی مقام خود محروم می‌شوند.

در صورتی که مقام توهین کننده دوباره به شهروندان توهین کند به ۱۵۰ هزار روبل جریمه نقدی محکوم خواهد شد و تا ۲ سال از تصدی مقام‌های دولتی محروم می شود.   

در قانون جدید، جریمه نقدی اشخاص حقوقی برای توهین به شهروندان تا ۷۰۰ هزار روبل (معادل ۹ هزار دلار) تعیین شده است.  

 پوتین قانون فدرال دیگری را امضا کرد که بر اساس آن شبکه های اجتماعی بزرگ همچون فیس بوک، توییتر و اینستاگرام بخاطر خودداری از حذف اطلاعات منع شده و دعوت به افراط گرایی و تبلیغ استفاده از مواد مخدر یا سوء استفاده جنسی از کودکان جریمه نقدی می شوند.

در این قانون برای صاحبان شبکه های اجتماعی بزرگ، تعهداتی پیش بینی شده است.  

بر اساس این قانون، شخصیت های حقوقی که از این قانون تخلف و اخبار و اطلاعات نادرست یا موارد دیگر تعیین شده در قانون منتشر کنند از ۷۰۰ هزار روبل تا ۴ میلیون روبل (۹ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۵۳ هزار دلار) جریمه نقدی می شوند. 

مقام های دولتی هم که این قانون را نقض کنند از ۲۰۰ هزار روبل تا ۴۰۰ هزار روبل (۲ هزار و ۸۰۰ دلار تا ۵ هزار و ۳۰۰ دلار) جریمه نقدی خواهند شد. 

 در قانون جدید فدرال روسیه، تهمت زدن به افراد در شبکه های اجتماعی جرم محسوب شده و افرادی که چنین جرمی مرتکب شوند تحت پیگرد قانون قرار می گیرند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز