تقدیر خانواده فرماندهان شهید از فرمانده معظم کل قوا

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۲۰:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۳۰۷۲
تقدیر خانواده فرماندهان شهید از فرمانده معظم کل قوا
خانواده فرماندهان شهید از فرمانده معظم کل قوا برای تصویب نشان فداکاری به ارتش تقدیر کردند.

به گزارش برنا، آیین اهدای نشان فداکاری به خانواده فرماندهان شهید، امیر سرلشکر ولی‌الله فلاحی، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، امیر سرلشکر منصور ستاری، امیر سرلشکر سیدموسی نامجوی، امیر سرلشکر شهید مسعود منفر نیاکی و امیر سرلشکر حسین آبشناسان در ستاد ارتش برگزار شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده آجا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، خانواده معظم شهدا و دیگر فرماندهان و مسئولین برگزار شد، گفت: امروز آقایی ملت بزرگ ایران اسلامی، امنیت و پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف، زمین گیر شدن دشمنان ملت و رشد و تبلور آرمان های والا در قلب بچه های ایران  مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است که در واقع قهرمانان اصلی این کشور محسوب می شوند.

وی در این مراسم افزود: پرچم و نشان فداکاری اهدایی به دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران که به تصویب فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) رسیده است، نماد ایثار و از خودگذشتگی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر موسوی گفت: ملت‌ها با هر اعتقادی که داشته باشند به قهرمان نیاز دارند و تاریخ برای جذاب و معنادار شدن نیازمند قهرمان است.

فرمانده کل ارتش  ادامه داد: فداکاری یک صفت پسندیده در همه مجامع است و هیچ جامعه‌ای را پیدا نمی کنیم که به فداکاری به دیده احترام نگاه نکرده باشد. هر فداکاری که باشد؛ اعم از فداکاری برای حفظ جان یک انسان، حفظ آب و خاک یا کاشانه، یا فداکاری برای کم کردن تبعات یک حادثه و فداکاری برای آرمان های والا یا اثبات ارزش ها و آقایی یک ملت.

وی خاطرنشان کرد: همین فداکاری قهرمانان ملت، باعث آقایی کشور شده است و تا دنیا باقی است؛ همه، حتی دشمنان به این آب و خاک و به نام زیبا و پرچم خوش رنگ ایران اسلامی، به حدود و ثغور کشور و به خلیج فارس به دیده احترام نگاه می‌کنند.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه ما هرچه داریم مدیون ازخودگذشتگی و ایثار شهدا است، تاکید کرد: نسل امروز و نسل آینده ما به شدت به این قهرمانان فداکار نیاز دارند و وظیفه ما این است که نام این قهرمانان را بر زبان داشته باشیم و مرتب این فداکاری را به نسل امروز و فردا یادآوری و از مجاهدات آنها تقدیر کنیم.

وی تصریح کرد: امروز آقایی ملت بزرگ ایران اسلامی، امنیت و پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف، زمین گیر شدن دشمنان ملت، و رشد و تبلور آرمان های والا در قلب بچه های ایران و این ارزش های بزرگی که دیگر کسی آن‌ها را دست نیافتنی نمی داند، مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است که در واقع قهرمانان اصلی این کشور محسوب می‌شوند و ما وظیفه داریم با برگزاری اینگونه جلسات، مراتب تعظیم و احترام خود را به این قهرمانان بیان کنیم.

در ادامه این مراسم خانواده معظم شهدا به بیان خاطراتی از شهدای خود پرداخته و مراتب تقدیر خود را از مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) برای تصویب و اهدای نشان فداکاری ابراز کردند.

در پایان این مراسم، سینه آویز و نشان فداکاری به همسر شهید سرلشکر فلاحی و فرزندان شهیدان  سپهبد صیاد شیرازی، سرلشکر منصور ستاری، سرلشکر موسی نامجوی، سرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی سرلشکر حسین آبشناسان و اهدا شد.

نظر شما